צפו בתיעוד שיחזור ניסיון הלינץ': "באמצע הדרך קלטתי שאנחנו לא בכיוון"

שני חסידי ברסלב עשו דרכם לישוב חשמונאים ונכנסו בשוגג לעיר הפלשתינית. החסידים נעצרו על ידי שוטרים פלשתינים והועברו לידי כוחות צה"ל במחסום פוקוס. רכבם תועד כשהוא עולה באש | צה"ל: "פרטי האירוע בבדיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/12/21 07:18 כז בכסלו התשפב

שיחזור ניסיון הלינץ': "באמצע הדרך קלטתי שאנחנו לא בכיוון"
הרכב של היהודים, צילום: פלאש 90

ניסיון לינץ' ברמאללה. שני חסידי ברסלב נכנסו הערב (ד') בשוגג לרמאללה הסמוכה לבית אל. מהומה החלה בכיכר מנרא בעיר בעקבות כניסת שני היהודים, והפורעים הערבים תקפו את היהודים בזזו את רכבם ושרפו אותו. 

נוסעי הרכב תושבי אלעד ושילה חולצו על ידי שוטרי הרשות הפלשתינית והועברו לכוחות צה"ל במחסום פוקוס עם פציעות קלות ממכות ואבנים. לאחר שהשניים הועברו לכוחות הביטחון הם עוכבו לחקירה במשטרה לברור נסיבות כניסתם לשטח A שאסור בכניסת ישראלים.

בחקירתם טענו האזרחים כי הם תכננו להגיע לקבר מתתיהו סמוך לחשמונאים ולאחר שמישהו הסביר להם כיצד לנסוע הם טעו ונכנסו לרמאללה. לטענתם בשלב מסוים הגיע  המון שהחל להקיף את רכבם, להשליך לעברם אבנים והצית את מכוניתם הם חולצו מהמקום בשלום והועברו לידי כוחות הביטחון. בסיום חקירתם שוחררו השניים לביתם.

אחד מהמותקפים, סיפר במהלך חקירתו כי הם היו בתחנת הדלק שבעלי ואספו כסף לדלק לנסוע לחשמונאים ושאלו איך להגיע לכיוון מתתיהו. "האיש ששוחחנו איתו היה ערבי, והוא כיוון אותנו להמשיך ישר ולעבור את כל הכיכרות. ב. באמצע קרה מה שקרה – בלוקים, אבנים, פצצות".

"מעבר לגדר נמצא אויב רצחני"

בצה"ל אישרו את פרטי המקרה: "שני אזרחים ישראליים נכנסו לעיר רמאללה. האזרחים יצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלשתינים בתיאום עם כוחות הביטחון באזור. פרטי האירוע בבדיקה. נדגיש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג, אמר בתגובה: "בזמן שעשרות אלפי פועלים פלסטינים נכנסים עובדים בישראל, חלקם באופן חוקי וחלקם שב"חים, ישראלי אחד שנכנס בטעות לרמאללה ניצל ברגע האחרון מלינץ'. תזכורת למי שממשיכים לתכנן כל מיני 'הטבות' לפלשתינים. מעבר לגדר נמצא אויב רצחני. במקום להעניק אישורי עבודה ואיחודי משפחות, מדינת ישראל צריכה להבהיר שהיא לא מוכנה לקבל את ההסתה בצד הפלשתיני".

דובר ארגון הטרור חמאס פאוזי ברהום, אמר כי ניסיון הלינץ' הוא "פעולה לאומית אמיצה". עוד הוא אמר כי "חובת מנגנוני הרשות היא להגן על בני עמנו מתוקפנות המתנחלים ולפעול כתף אל כתף עם בני עמנו ולא להבטיח את שלום המתנחלים ולהחזיר אותם לאויב".