"מעבירים את התיק מיד ליד": מנדלבליט מחזיר את תיק סנדק לפרקליט המדינה

היועץ המשפטי לממשלה השיב למשפחת סנדק כי תיק החקירה הוחזר לידי פרקליט המדינה עמית איסמן, זאת פחות מחודש לאחר שבפרקליטות הודיעו שהתיק הועבר ליועמ"ש. עו"ד אריאל עטרי המייצג את המשפחה: "המשפחה דורשת חקירה וצדק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/12/21 16:52 כז בכסלו התשפב

"מעבירים את התיק מיד ליד": מנדלבליט מחזיר את תיק סנדק לפרקליט המדינה
הרכב בו פגעו השוטרים, צילום: דוברות איחוד הצלה

ההחלטה בדבר העמדת השוטרים לדין בתיק הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל אמורה היתה להיות מוכרעת על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "ישיבה בעניין בפני היועץ המשפטי לממשלה ‏צפויה במועד קרוב, ובהמשך לכך תינתן החלטה בעניין", נכתב להוריו של אהוביה בחודש שעבר, אך הערב (ד') נראה, כי אין מי שמוכן לקחת אחריות על התיק הקשה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב למשפחת סנדק כי תיק חקירת האירוע בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל הוחזר לפרקליט המדינה עמית איסמן. התשובה נשלחה לעו"ד אריאל עטרי שנשכר מטעם ארגון חוננו לייצג את המשפחה, לאחר ששלח למנדלבליט בקשה למצות את הדין עם השוטרים עקב מענה הפרקליטות כי תיק החקירה הועבר לבחינתו של מנדלבליט.

עו"ד עטרי אמר על החזרת תיק החקירה לידי פרקליט המדינה "מעבירים את התיק מיד ליד כאילו מדובר בתפוח אדמה לוהט. המשפחה דורשת חקירה וצדק".

נזכיר כי לפני כחודש שלח עו"ד עטרי מכתב בקשה לפרקליט המדינה עמית איסמן, בבקשה להעמיד לדין את השוטרים בהקדם. בתגובה שהתקבלה ממשרד פרקליט המדינה רק לפני פחות מחודש, נכתב כי "עניין זה נמצא כעת בבחינה בפני היועץ המשפטי לממשלה".

לפיכך פנתה משפחת סנדק ליועמ"ש באמצעות עו"ד עטרי, בבקשה להורות על העמדת השוטרים האשמים במות בנם לדין. במכתב למנדלבליט פירט עו"ד עטרי את השתלשלות האירועים באותו יום בו נהרג אהוביה ז"ל במהלך מרדף משטרתי, וכן שיתף את היועמ"ש בחששות המשפחה לגבי טיוח החקירה.

"מדי המשטרה אינם ערובה לשמירת חוק"

במכתב תואר כי "הוריו של אהוביה לא הסתירו, מן הרגע הראשון, את חששם מטוהר החקירה. לא בשל מותו של בנם, אלא בשל העובדה שהמחוקק הפריד בין המחלקה לחקירת שוטרים לבין המשטרה לאחר שנוכח בזליגת מידע מגורמי החקירה במשטרה לשוטרים חשודים. ובמקרים של שיבוש ראיות ותיאום עדויות במקרים בהם נחקרו שוטרים בחשד לביצוע עבירות פליליות".

"גם בענייננו היה קיים חשש מובנה לזליגת מידע לשוטרים החשודים בזמן הקריטי ביותר של החקירה. החקירה התנהלה כששוטרי מחוז ש"י שבו שירתו השוטרים החשודים היו מעורבים, עד מעל לראשם, באיסוף הראיות. מדי המשטרה אינם ערובה לשמירת חוק, ממש כפי שלבישת ציצית אינה מבטיחה שמי שלובש אותה שומר על חוקי המדינה או אפילו על מצוות התורה. משום כך, הם אינם זכאים ליחס שונה מצד גורמי אכיפת החוק", נכתב.

אהוביה סנדק ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

לטענת המשפחה, שחרור השוטרים שעות ספורות לאחר המקרה היה נורה אדומה ביחס לתהליך החקירה. "העובדה שעוד בטרם התקררה גופתו של אהוביה ז"ל, החליטו חוקרי מח"ש, שידעו על ההיתכנות של האפשרות שמותו נגרם כתוצאה מפגיעת השוטרים, לשחרר את השוטרים לביתם ולאפשר תיאום עדויות הינה מקוממת. בעולם המקביל שבו אנו חיים, אזרחים שהיו נחשדים בגרימת מוות בפגיעה ברכב נוסע היו נעצרים ל-24 שעות ומובאים להארכת מעצר בפני שופט למחרת", הוסיף עו"ד עטרי.

בהמשך תיאר עו"ד עטרי כי חייהם של בני המשפחה התערערו לבלי שוב מאז הרצח, ובסוף מכתבו ביקש מהיועמ"ש מנדלבליט להורות על העמדת השוטרים לדין " לאור האמור, ומשעברה ההכרעה לכבודו, מבקשים אברהם ואיילת סנדק מכבודו להזדרז ולהורות על העמדת האשמים במותו של אהוביה ז"ל לדין". כאמור, מנדלבליט השיב כי תיק החקירה הוחזר לידי פרקליט המדינה. 

נזכיר כי אהוביה סנדק ז"ל שהיה בן 16 במותו, נהרג במהלך מרדף מטרתי בחודש דצמבר 2020. כתוצאה מהתהפכות הרכב שהתרחשה באזור בנימין, נהרג סנדק ועוד שלושה נערים שנסעו עמו נפצעו.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן