"פעלתי ממניע חינוכי": עונש מאסר הוטל נגד מתעלל בבעלי חיים

ארבעה חודשי מאסר, איסור להחזיק בבעל חיים במשך שנה וחצי וקנס בגובה 5000 שקלים הם העונשים של צעיר מבאר שבע שהתעלל בבעלי חיים. מתוך גזר הדין: "פגיעה בערכי המוסר האנושי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/21 15:56 כו בכסלו התשפב

"פעלתי ממניע חינוכי": עונש מאסר הוטל נגד מתעלל בבעלי חיים
shutterstock, צילום: shutterstock

בית משפט השלום בבאר שבע גזר ארבעה חודשי מאסר בפועל בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ₪, נגד הצעיר מבאר שבע אשר התעלל בכלבתו והטיח את ראשה בקרקע. במסגרת כתב האישום שהגיש משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הואשם הצעיר בשורה של עבירות התעללות, התאכזרות והזנחה של שתי כלבות אשר היו ברשותו. בנוסף, הטיל בית המשפט על הנאשם צו האוסר עליו להחזיק בבעל חיים למשך שנה וחצי. 

בגזר הדין, ציין השופט ג'ורג אמוראי, כי "במעשיו פגע הנאשם פגיעה קשה בערכים המוגנים של ההגנה על בעלי חיים וחסרי ישע וכן בערכי המוסר האנושי [...] המדובר בעינוי ובהתאכזרות כלפי שתי כלבות, שהתבטא באלימות קשה כלפי אחת, אלימות מתמשכת שתועדה בסרטון, ובהחזקת שתי הכלבות בתנאי גידול אכזריים. טענת הנאשם לפיה פעל מתוך מניע חינוכי אינה מתיישבת עם עוצמת הפגיעה בכלבה ואין בה כדי להפחית מחומרת העבירות". 

כזכור, באותו המקרה פשטו מפקחי משרד החקלאות יחד עם השירות הווטרינרי העירוני ומשטרת באר שבע על בית בו תועד הנאשם מטיח בעוצמה את ראשה של כלבתו, לוסי, בקרקע, מספר רב של פעמים; חובט בה בידיו וברגלו; דורך עליה וחובט בפניה בעודה מייללת.

כאשר הגיעו לדירה, מצאו המפקחים שתי כלבות המוחזקות בתנאי מחייה קשים, לכלוך, וללא מזון או שתייה בכמות ובתדירות הרצויות. עוד נמצא, כי הצעיר החזיק את הכלבות, כאשר מחסום על פיהן, באופן המונע מהן לשתות או לאכול, וכך למעשה גרם להן הנאשם לסבל רב. הכלבות הועברו למתקן מוגן.

נוכח חומרת המעשים, דרש משרד החקלאות מבית המשפט לגזור על הנאשם מאסר בפועל של שישה חודשי מאסר בעבודות שירות לפחות, מאסר מותנה, קנס שלא יפחת מ-20,000 ₪, ולהטיל עליו צו הגבלה מלהחזיק בבעל חיים לפרק זמן של לפחות חמש שנים. 

בעקבות זאת, ובהתחשב בנסיבותיו של הנאשם, אסר בית המשפט על הנאשם להחזיק בבעל חיים במשך שנה וחצי. בנוסף, נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. וכן, הוטל על הצעיר קנס בסך 5,000 ₪ או 10 ימי מאסר תמורתו. הקנס עתיד להיות משולם לקרן למען בעלי חיים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "אלימות כלפי בעלי החיים, היא אלימות לכל דבר, ומדובר במעשה שאסור שייעשה. מאז כניסתי לתפקיד, אני פועל לקידום מדיניות של אפס סובלנות נגד עבירות צער בעלי חיים, בדגש על החמרת הענישה, כך שתרתיע ותמגר את התופעה שאין מקום לה בחברה מתוקנת".