צפו בתיעוד התבלבלו בחג: מדוע נשים הורחקו מהופעה בעזרת זרנוק מים בעיר חרדית?

בעקבות עומס שנוצר בהצגה שהתקיימה במתנ"ס המקומי, מראות חריגים נראו אתמול בעיר החרדית אלעד: שוטר פיזר נשים באמצעות זרנוק מים | מהעירייה נמסר: "סיטואציה של סכנת נפשות". סמוטריץ': "האיש הזה לא יכול להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 09:06 כה בכסלו התשפב

התבלבלו בחג: מדוע נשים הורחקו מהופעה בעזרת זרנוק מים בעיר חרדית?
זרנוק, צילום: shutterstock

באו לסרט, קיבלו זרנוק: נשים וילדות חרדיות שהגיעו אתמול להקרנת סרט במתנ”ס העירוני באלעד הורחקו בעזרת זרנוק מים שהתיז עליהן אחראי המקום. בראיון שנתן הבוקר ישראל פורוש, ראש העיר, לקלמן ליברמן הוא אמר כי "התמונה נראית לא טוב, אבל היתה יכולה להיראות הרבה יותר גרוע אם היו יוצאות משם אלונקות. האולם התמלא והתחיל דוחק של מאות נשים".

פורוש הוסיף כי "מנהל המתנ"ס התחנן לפנות, הבין שהולך להיות מגה אירוע ועשה מה שעשה. זה נראה לא טוב. כנראה שזו הייתה תושייה של רגע, לא הייתה דרך אחרת לנהוג. הוא כנראה איבד עשתונות. אדם משכמו ומעלה. נפיק לקחים".

יושב ראש מפלגת הציונות, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "פניתי בליל אמש כשנחשפתי לסרטון הזה ליו"ר החברה למתנ"סים בבקשה לבדוק את העניין במהירות ובנחישות. במידה וזה נורא כפי שזה נראה בסרטון האיש הזה לא יכול להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף. נמשיך לעקוב ולוודא טיפול נחוש".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "עיריית אלעד סיבסדה והביאה מבחר אירועים לחנוכה במחיר מוזל לתושבי העיר. האירועים משכו לעיר גם קהל רב שגר בערי הסביבה, הרבה מעבר לצפוי. הייתה שם סיטואציה של סכנת נפשות. ילדות קטנות נמחצו כשכ-1,500 עד 2,000 נשים מוחצות אותן ולא נשמעות לקריאות לזוז אחורה.

האחראי במקום, כשילדות קטנות לידו צעקו שהן נמחצות והקהל לא נשמע לסדרנים והלך אחורה, קיבל החלטה שבמבחן התוצאה הצליחה להזיז את הקהל אחורה ולשחרר לחץ. עם זאת, ברור שהצורה בה התבצעה הפעולה אינה בטיחותית, והנושא ייבדק לעומק ויטופל. ברוך השם שזה הסתיים בלי פצועות חלילה. כבר הערב נערך תחקיר והוסקו מסקנות לגבי המשך אירועי חנוכה השבוע וימכרו כרטיסים במתנ"ס במכירה מוקדמת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן