"הגשר הגדול": בנט הדליק נר חנוכה בכותל וחנך מסלול חדש

ראש הממשלה חנך מסלול הליכה חדש במנהרות הכותל המערבי, הכולל מפגש עם חדרים ואולמות שונים ששמשו את אנשי בית שני שעלו למקדש. "אלפיים שנה חיכו לנו מתחת לאדמה השרידים האלה. היום אנחנו מדליקים אור על כל אלה" |המסלול יפתח גם לציבור הרחב

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/11/21 20:33 כד בכסלו התשפב

"הגשר הגדול": בנט הדליק נר חנוכה בכותל וחנך מסלול חדש
בנט בהדלקת נר חנוכה, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

ראש הממשלה נפתלי בנט חנך הערב (א׳) בהדלקת נר ראשון של חנוכה, יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ', ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, את מסלול "הגשר הגדול" במנהרות הכותל. 

המסלול כולל לראשונה מסלול הליכה חדש לאורכם של ימי הבית השני המפוארים, ויורד קומה נוספת מתחת לאדמה, בשרידי "הגשר הגדול", שהוביל בימי בית שני את העולים לרגל אל בית המקדש. המסלול כולל מפגש עם חדרים ואולמות שונים ששמשו את אנשי התקופה, תגליות חדשות ומרגשות ומפגש עם חשיפה חדשה של נדבכי הכותל המערבי.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

"המסלול החדש במנהרות הכותל הוא הזדמנות לכל אדם לגלות את הנדבכים העמוקים של הכותל המערבי, וגם את הרבדים העמוקים שלהם", אמר הרב רבינוביץ', "להרגיש עד כמה כולנו חוליות בשרשרת הדורות היהודית. זה הכוח של הכותל המערבי. זה הסוד שלו. להאיר לכל אחד את המקום שלו ואת השליחות שלו בעולם. המעמד הזה, כאן, הערב, מעלה את האור. אלפיים שנה חיכו לנו מתחת לאדמה השרידים האלה. היום אנחנו מדליקים אור על כל אלה. מגלים עוד טפח מהשורשים שלנו. מביטים אחורה כדי ללכת קדימה. שואבים כוחות מאבות אבותינו כדי להמשיך את המורשת אל בני בנינו". 

לאחר שמונה שנים של פיתוח ושימור ארכיאולוגי, מסלול "הגשר הגדול" ייפתח לציבור כבר בימי החנוכה כחלק ממנהרות הכותל מערבי, אשר יכלול מעתה שני מסלולי סיור, שבכל אחד מהם מפגש עם חלקים מהכותל המערבי החבוי מן העין ותגליות מרגשות. הסיור החדש ייפתח לקהל הרחב כבר מנר שני של חנוכה.