הרב לאו בהדלקת נר חנוכה: "הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום"

הרב הראשי האשכנזי השתתף בטקס הדלקת נר ראשון ברחבת הכותל המערבי וביקש לחזק את ידיו של הרב שמואל רבינוביץ' אשר "שומר על קדושת המקום". גם שר הביטחון בני גנץ השתתף בטקס ודיבר על חשיבות האחדות בעם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/11/21 19:16 כד בכסלו התשפב

הרב לאו בהדלקת נר חנוכה: "הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום"
צילום: ללא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, השתתף הערב (א') בטקס הדלקת נר חנוכה ראשון ברחבת הכותל המערבי, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'. בדבריו, התייחס הרב האשכנזי הראשי בעקיפין לפולמוס סביב מתווה הכותל שעלה לאחרונה לכותרות, על פיו יוקם מתחם תפילה נפרד לכל היהודים, גברים ונשים כאחד, מכל הזרמים, כולל זה הרפורמי. 

"הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום", אמר, והוסיף כי הוא מחזק ידי רב הכותל, הרב רבינוביץ' "בעמידתו למען קדושת המקום. במקום הזה יש נשות ואנשי כותל אמיתיים, אלו שנמצאים כאן בכל יום, בכל שעה ובכל מזג אויר ושומרים ומכבדים את המקום אשר מזמין את כל העולם כולו כפי שנאמר "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים". 

"זו ההזדמנות לחזק את ידיו של ידידי רב הכותל המערבי הגאון הרב שמואל רבינוביץ אשר שומר על קדושת המקום ובהכנסת אורחים מאירת פנים לכולם מזמין את כולם להגיע תוך שמירה על נהלי והרגלי המקום בהתאם לקדושה הראויה". 

בני גנץ בהדלקת נר ראשון: "הגבורה נשענה על האחדות בעם"

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו נמצאים במרחק קרוב מאוד למקום התרחשותו של הנס. אפשר לראות את הנס בזה שמצאו את פך השמן ואפשר לראות את הנס גם בזה שהיה מי שיחפש אותו. 
הגבורה הזו נעשתה על ידי אנשים, והגבורה הזאת נשענה על אחדות בעם. אנחנו צריכים לחפש כל הזמן את האחדות בין כל השבטים. יהיו האתגרים אשר יהיו. נתפלל לשלומם של הפצועים, נחזק את היתומים והאלמנות נפעל ונחיה כולם, למען כולם. וכמו שאני אומר תמיד כשאני מגיע לכותל, הלוואי שיבוא שלום עלינו והחשוב מכל שיהיה שלום בנינו".

צילום: לע"מ

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן