בכירי משרד הבריאות במסר מרגיע: "התכוננו לתרחיש כזה ואנחנו מוכנים לו"

השר ניצן הורוביץ כינס מסיבת עיתונאים עם בכירים נוספים במשרדו והסביר על זן הקורונה החדש, " הסיפור הזה הוא לגמרי סיפור עולמי". מדוע עדיין כדאי להתחסן? "בדרום אפריקה המקרים של מחוסנים שנדבקו היו קלים" והאם יהיו עוד מדינות אדומות? "נשקול להוסיף"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/11/21 17:54 כד בכסלו התשפב

בכירי משרד הבריאות במסר מרגיע: "התכוננו לתרחיש כזה ואנחנו מוכנים לו"
צילום: Moti Milrod/POOL

שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים במשרדו ערכו היום (א') מסיבת עיתונאים, זאת לאחר ההודעה על הופעת הווריאנט החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון, שהתגלה במדינות אפריקה ובימים האחרונים גם בישראל. מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את הפעלת איכוני השב"כ לקטיעת שרשראות ההדבקה. 

"מיד עם איתור זן האומיקרון בישראל החלטנו וביצענו שורה של צעדים מיידים שכבר בשלב הראשוני נוכל לאתר את מי שנדבקו בזן הזה ולמנוע את ההתפשטות שלו, ואנחנו עושים את זה תוך מעקב הדוק אחר מה שקורה בעולם - כי הסיפור הזה הוא לגמרי סיפור עולמי. החלטנו על שורת צעדים כדי למנוע את התפשטות וריאנט האומיקרון", אמר הורוביץ בפתח דבריו, "מטרת הצעדים להקטין כמה שניתן את הסיכון במסגרת המדיניות של חיים לצד הקורונה. התכוננו לתרחיש כזה ואנחנו מוכנים לו. יצאנו מנקודת הנחה שיגיע וריאנט נוסף ונערכנו לזה היטב". 

בשבוע האחרון התחיל בישראל מבצע חיסוני הילדים לגילים 5-11, זאת לאחר שקיבלו את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי בארצות הברית, ומאמצי הממשלה בעידוד הציבור לגשת ולהתחסן ממשיכים ביתר שאת. "החיסון הוא קריטי דווקא במצב של וריאנט חדש. טעות קשה של אנשים שאומרים בואו נחכה ונראה מה קורה. טעות קשה לחכות. החיסונים הם האמצעי הטוב ביותר".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הסבירה את המצב באפריקה. "בדרום אפריקה תוך עשרה ימים עלו מ-200 מקרים ל-2,000 מקרים. תוך ימים ספורים הווריאנט הפך להיות דומיננטי ב-75% מהמאומתים במדינה. השילוב של הדברים הללו גורם לנו לנקוט בפעולות מהירות. פעלנו בצורה מהירה, זיהינו את הווריאנט מוקדם בעקבות המדיניות של ריצוף כל החוזרים מחו"ל". 

על יעילות החיסון סיפרה כי "בדרום אפריקה המקרים של מחוסנים שנדבקו היו קלים, לכן אפשר להסיק שיש יעילות לחיסון. מה שמדאיג אותנו שיש אוכלוסייה לא מבוטלת במדינת ישראל שעדיין לא מוגנת - כשלושה מיליון איש".

על פי החלטות הממשלה שהתקבלו ביממה האחרונה, 50 מדינות באפריקה הוגדרו אדומות וחל איסור לצאת אליהן. ישראלים השבו ממקומות אלו יבצעו דיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר כי קיימות התלבטויות לגבי עוד מדינות אדומות וכי "אחת מהן היא מצרים, בינתיים לא הגדרנו אותה אדומה". כמו כן אמר כי הם עוקבים אחרי מדינות מעבר, כמו האמירויות וטורקיה, טרם הגדרתן כ"אדומות".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן