אלי אבידר: "מצב הדמוקרטיה הישראלית גרוע כמו שהיה בתקופת נתניהו"

השר אלי אבידר יצא נגד ממשלת ישראל ואמר כי מבחינת מצב הדמוקרטיה דבר לא השתנה מאז נתניהו כבר אינו ראש הממשלה. על החוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, אמר: "אם בנט ושקד לא רוצים להעביר את החוק, לא צריך להעביר דברים שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/21 18:29 כג בכסלו התשפב

אלי אבידר: "מצב הדמוקרטיה הישראלית גרוע כמו שהיה בתקופת נתניהו"
אלי אבידר תוקף את הממשלה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר, תקף היום (ש') את ממשלת ישראל והעומד בראשה, במסגרת אירוע "שבתרבות" בצור הדסה. "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו".

על החוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה אמר אבידר: "אם בנט ושקד לא רוצים להעביר את החוק, לא צריך להעביר דברים שלהם. "לא יכול להיות שאנחנו כל הזמן הולכים על חוקים לצד שלהם, ומה עם האנשים שהיו ברחובות במשך שנה וחצי? לא היה להם יום ולא לילה - בגשרים, בגשם".

בהתייחס למצב הדמוקרטיה הישראלית תחת ממשלת בנט-לפיד, אמר אבידר: "ראינו כיצד הממשלה הקודמת בראשות נתניהו, וזה לא כל הממשלה זה נתניהו עצמו, דרס את הדמוקרטיה והכניס אותנו למצב מאוד מסוכן". לדבריו, "מצב הדמוקרטיה גרוע באותה מידה כמו שהוא היה קודם".

נזכיר כי כבר עם הקמתה, תקף אבידר את הממשלה. אבידר שקל להתפצל מישראל ביתנו, ולפעול באופן עצמאי, כך שלא יהיה מחויב למשמעת הסיע, זאת לאחר שסירב להצעתו של יושב הראש אביגדור ליברמן לכהן כשר במשרד האוצר. בתחילת אוגוסט, הוחלט כי ישמש כשר לל=א תיק האחראי על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה. עם מינויו לשר התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.


(אלי אבידר נגד אורית סטרוק, השבוע במליאת הכנסת)