חוזרים מהנופש? החל ממחר: הקלות בבדיקה לפני הטיסה

ישראלים השבים מחו"ל ותיירים הבאים לבקר בישראל יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום PCR כתנאי לעלייה למטוס: "לשמור על שגרת החיים - לצד הקורונה". ההוראה תכנס לתוקף החל משישי הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 12:49 כא בכסלו התשפב

חוזרים מהנופש? החל ממחר: הקלות בבדיקה לפני הטיסה
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

החל מיום שישי: ישראלים השבים מחו"ל ותיירים הבאים לבקר בישראל יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום בדיקת PCR כתנאי לעלייה למטוס. השינוי במדיניות יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור האם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס, או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום, במהלך 72 שעות לפני ההמראה. ההקלה נועדה לאפשר לנוסעים להיבדק באמצעי נגיש וזול יותר.

 

המהלך נעשה בתיאום עם משרדי התיירות והתחבורה בכדי לאפשר את חידוש התיירות הנכנסת ולהקל על ישראלים היוצאים לחו״ל, תוך שמירה על בריאות הציבור. נוסע שיבחר בבדיקת אנטיגן יידרש לבצעה באמצעות גוף מוכר במדינה הזרה, ולא בבדיקה ביתית. נוסע שישהה בחו"ל פחות מ-72 שעות לא יידרש לבדיקה כלשהי לפני ההמראה לישראל, בהתאם למצב היום.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי חובת ביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג תישאר ללא שינוי. שר הבריאות אמר עם פרסום הדברים: "אנחנו שומרים על אמצעי ההגנה, ומקלים איפה שאפשר כדי לשמור על שגרת החיים - לצד הקורונה. טיסה נעימה, ושמרו על עצמכם".