גדעון לוי: "הצעת שדמי אחת הנכונות שהועלו בשמאל בשנים האחרונות"

"תנו לנו את הרשות להפעיל נשק", אמר חיים שדמי ועורר סערה. העיתונאי הוותיק גדעון לוי יוצא להגנתו: " אם היה שמאל, זה מה שהיה עליו לעשות מזמן" כתב במאמר בהארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 11:57 כא בכסלו התשפב

גדעון לוי: "הצעת שדמי אחת הנכונות שהועלו בשמאל בשנים האחרונות"
גדעון לוי. מגן על שדמי, צילום: פלאש 90. אמיר לוי

"אם אתם לא מסוגלים אנחנו השכפ"צ שלכם. אני רוצה להגיד, תוך זמן לא רב מאוד תהיה התארגנות שלנו, במרכאות, 'מאחז בשטחים'. אנחנו נייצר את האבטחה לתושבים. די לקרוא לזה מתנחלים, זו הזרוע האזרחית של הכיבוש. אנא, תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלשתינים".

את הדברים שבציטוט אמר חיים שדמי, פעיל שמאל, בכנס תחת הכותרת "לעצור את אלימות המתנחלים". הדברים עוררו סערה גדולה והיום (ה') יוצא גדעון לוי להגנת שדמי. לדבריו, האוכלוסייה הפלשתינית ביהודה ושומרון היא בסיכון גבוה ואין לה כל מגן.

"התקפות המתנחלים נעשו אלימות יותר, שיטתיות ושגרתיות, וחייהם הפכו סיוט. אין איכר פלסטיני שאינו חושש לצאת לאדמתו, רבים נאלצו לוותר עליה בגלל אימת המתנחלים. צה"ל, האחראי לביטחונם, אינו מעלה בדעתו לצאת להגנתם", כותב לוי.

הוא מתייחס גם ליו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני שפנה למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, בבקשה לעכב לחקירה את חיים שדמי בגין איומים והסתה לרצח. "האתנחתא הקומית שמורה ליו"ר מועצת יש"ע. אלחייני הרגיש, המבין דבר או שניים באלימות ובהסתות, נחרד מאיומי השמאל. מצחיק".

"איש כמעט לא תמך בהצעת שדמי, אחת הנכונות שהועלו בשמאל בשנים האחרונות. אם היה שמאל, זה מה שהיה עליו לעשות מזמן. הבעיה בצבא־הישע הדמיוני הזה היא, שלעולם לא ייכון: מי יתנדב לצבא כזה? ילדי הנרות? פלוגות הפועל? נוער מרצ?", הוא חותם.