שי ניצן על אלימות המתנחלים: מעצבן שקוראים לזה כך

פרקליט המדינה לשעבר התייחס לסוגיית פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "צריך לדעת שזה דבר מאוד קשה ליישום". על השימוש בשב"כ נגד הפשיעה הערבית: "יש דברים שלא עושים במדינה דמוקרטית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/11/21 18:25 כ בכסלו התשפב

שי ניצן על אלימות המתנחלים: מעצבן שקוראים לזה כך
צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

בכנס ביטחון לאומי ודמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך היום (ד'), התייחס עו"ד שי ניצן, לשעבר פרקליט המדינה והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. "פיצול היועמ"ש זו סיסמה שלא יודעים מה מאחוריה. אומרים 'כל הפלילי יילקח מהיועץ וכל המנהלי יישאר אצלו, אבל יילקח מהפרקליטות'. מי ששוקל ברצינות לעשות שינויים בחלוקת הסמכויות בין היועץ לפרקליט צריך לדעת שזה דבר מאוד קשה ליישום". 

עוד הוסיף ניצן כי על מנת לערוך שינויים דרמטיים יש לשבת וללמוד את הנושא. "כל השיח עד היום היה ממעוף הציפור, תמיד אפשר לשנות ויש נימוקים טובים לשנות ברמה כזו או אחרת, לא בטוח שהשינוי הדרמטי שרוצים, אבל אולי שינוי חלקי, ונעסוק בזה בעתיד, גם ברמה האישית".

שי ניצן על השב"כ: "ארגון שקיבל כלים מיוחדים ומרחיקי לכת"

לאחר שהעיתונאי חיים שדמי התבטא בתחילת השבוע בדיון שנערך בכנסת בנושא "לעצור את אלימות המתנחלים" ואמר "תנו לנו את הרשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלשתינים", התייחס לכך פרקליט המדינה לשעבר ואמר, "בעיני זה דבר נורא שגורם נזק. זה מופרך בעליל, וגם זה לא אלימות מתנחלים. אלו קבוצות קטנות, ולא המתנחלים: יש 350-400 אלף מתנחלים, גם השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן". לדבריו, אם מתרחשים דברים, חיילי צה"ל חייבים לפעול, גם אם זה לא נוח ולא נעים לצבא. זהו נושא מאוד בעייתי ובהחלט צריך לתת עליו את הדעת, אבל לא להכתים את כל המתנחלים בשטחים.

על המאבק בפשיעה הערבית, טען ניצן כי אין צורך להיעזר בשב"כ. "הוא ארגון שקיבל כלים מיוחדים ומרחיקי לכת כדי לפעול נגד אויבי המדינה. אם נשתמש בהם במאבק הרגיל בפשיעה אני לא יודע לאן נגיע, ולכן למרות הפיתוי, יש דברים שלא עושים במדינה דמוקרטית לאזרחי המדינה וגם למי שאינו אזרח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן