מבצע של "וט חולים" ומד"א: התרמת דם מיוחדת לכל בית אב והב

בשיתוף פעולה של מד"א והמרכז הרפואי לבעלי חיים "וט חולים", נערך מבצע התרמה משולב. "חשוב לשם הצלתם של בני אדם ובעלי חיים כאחד". כמה תרומות נלקחו מהכלבים?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/11/21 17:19 כ בכסלו התשפב

מבצע של "וט חולים" ומד"א: התרמת דם מיוחדת לכל בית אב והב
צילום: מורן ברנס - דרומה

מבצע התרמה דם לבני אדם ולכלבים התקיים אתמול (ג') בקריית יערים. זאת, בעקבות מחסור במנות דם בשירותי הדם של מד"א ומנות דם וטרינריות בבנק הדם של המרכז הרפואי הווטרינרי "וט-חולים" אשר שילבו ידיים וכוחות כדי לגייס כמה שיותר מנות דם. המבצע המיוחד שהתקיים יחד עם מכינת נוע"ם קול עמי, נועד להעלאת המודעות וחשיבות תרומת דם לאנשים ולחיות מחמד.


 
במהלך המבצע, בזמן שבעלי הכלבים ועשרות אזרחים תרמו 31 מנות דם בניידת מד"א - נלקחו תרומות דם גם מהכלבים במרכז הרפואי הווטרינרי "וט-חולים". מכיוון שכל התרמת דם של כלב נמשכת כשעה, אתמול הותרמו רק ארבעה כלבים אך בזכות הפרסום נרשמו עוד עשרות התרמות דם עתידיות של כלבים וחתולים לבנק הדם של וט-חולים. לדברי מנהלת המרכז הרפואי הווטרינרי "וט חולים" אופיר ניב שיתוף הפעולה חשוב לא רק להעלאת המודעות, "אלא גם לשם הצלתם של בני אדם ובעלי חיים בזכות תרומות הדם". 

צילום: מורן ברנס - דרומה

יעקב מוהדב, אחראי מערך התרמות הדם של מד"א בירושלים אמר כי "מדובר באירוע מיוחד במינו בו ראינו את חשיבות תרומת הדם להצלת חיים לבני אדם וגם לחברו הטוב ביותר, הכלב. אנו מודים למכינת נוע"ם קול עמי על היוזמה המרגשת הזו שאפשרה למגן דוד אדום לקחת חלק בהתרמה כה חשובה. תודה גם לבית החולים הווטרינרי "וט חולים" שאפשר לנו לבצע את ההתרמה בשטחו. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה הזה יוליד התרמות נוספות בעתיד יאפשר לנו לסייע לכלבים ובני אדם כאחד".