נכנעו ללחץ: מד"א יחזיר את הגדרות "אב" ו"אם" לשאלון תורמי דם

בעקבות הפסקת תרומת הדם במספר ישיבות גבוהות של הציבור הדתי-לאומי, ארגון מד"א החליט להחזיר את טפסי ההתרמה לצורתם הקודמת: "אנחנו צריכים את כולם וחשוב לנו להסיר את כל החסמים כדי שאף אחד לא יימנע מלתרום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/21 10:56 יג בכסלו התשפב

נכנעו ללחץ: מד"א יחזיר את הגדרות "אב" ו"אם" לשאלון תורמי דם
ניידת להתרמת דם. ארכיון, צילום: Louis Fisher/Flash90

בחודש האחרון התקיים נתק חריג בין מספר ישיבות גבוהות של המגזר הדתי לאומי לבין מגן דוד אדום, בעקבות שינוי הנוסח בטפסים המוגשים לתורמי הדם. בישיבות קראו שלא לתרום דם דרך הארגון בשל השינוי שינוי שנערך במסמכים אותם ממלאים בטרם ההתרמה - במקום למלא את פרטי האב ופרטי האם נכתב: "הורה 1" ו"הורה 2".

הבוקר (ד') פורסם כי בעקבות המחאה, בארגון מד"א יחזירו בשבוע הבא את ההגדרות "אב" ו"אם". על פי הפרסום ב"הארץ", מקורות במד"א מסרו כי שינוי השאלון גרר אלפי ביטולים של מתן תרומת דם, בהם ביטולים של ישיבות רבות, לצד פניות מאזרחים שהתנגדו לשינוי.

אותם מקורות מסרו כי לאחר החזרת הטפסים לצורתם הראשונית, תינתן אפשרות לתורמי דם שמתנגדים לחלוקה המגדרית לשנות את ההגדרה בכתב ידם על גבי השאלון. 

גורמים במד"א לא רואים בחזרת הטופס לקדמותו ככניעה ללחץ של הציבור הדתי-לאומי. "נושא התרמות הדם מספיק חשוב וקריטי בשביל לא לשחק לידי אלה שרוצים להשתמש בזה לניגוחים פוליטיים ואחרים", אמרו.

יתרה מכך, "אנחנו רוצים שכולם יתרמו. כמו שאנחנו מתחשבים בצרכים של אוכלוסייה אחת אנחנו מתחשבים גם בצרכים של אוכלוסייה אחרת", מסרו הגורמים. "אנחנו צריכים את כולם וחשוב לנו להסיר את כל החסמים הקיימים כדי שאף אחד לא יימנע מלתרום דם".  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן