הממשלה תרכוש מכשור רפואי ב-8.5 מיליון דולר לבית חולים בפריפריה

במטרה לחזק את בתי החולים בנגב ובגליל, המשרד לפיתוח הפריפריה יעביר תקציב ייעודי למספר בתי חולים לטובת רכישת ציוד רפואי מציל חיים. בין האמצעים שיירכשו: מכשיר ממוגרפיה, אולטרסאונד ו-CT חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 13:13 כ בכסלו התשפב

הממשלה תרכוש מכשור רפואי ב-8.5 מיליון דולר לבית חולים בפריפריה
התחדש בציוד רפואי, בית חולים זיו בצפת, צילום: David Cohen/FLASH90

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט, חתם היום (ד') על העברת תקציב בגובה 8.3 מיליון שקלים למשרד הבריאות לטובת הצטיידות בתי החולים הממשלתיים בפריפריה. מהלך זה התגבש במסגרת פגישה שיזם השר עודד פורר עם מנהלי בתי החולים הממשלתיים בנגב ובגליל ובמהלכה, המנהלים התבקשו להגיש רשימת צרכים ולציין מה המכשור הרפואי הדרוש להם. הרשימה אושרה על ידי משרד הבריאות ואגף התקציבים במשרד האוצר. 

"יש חזון חדש במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אנחנו נהפוך את הנגב והגליל למרכז", אמר השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר והוסיף כי, "התקציב המשלים שאישרתי כעת, הינו הסנונית הראשונה לפעולות הבאות שנבצע לסגירת פערים בבריאות ובכל תחומי החיים בין הנגב והגליל לבין המרכז. לא אסכים לכך שתושב הנגב או הגליל יקבל שירותי בריאות פחות טובים מתושבי תל אביב. אני מודה לשר הבריאות ניצן הורביץ על שיתוף הפעולה".

מכשיר CT,

מכשיר CT, צילום: Chen Leopold/FLASH90

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אילן שוחט: "תקצוב בתי החולים הממשלתיים בנגב ובגליל חשוב מאוד, המציאות וגם מחקרים שונים לאורך השנים, מצביעים על קיומם של פערי בריאות בין תושבי הנגב והגליל לבין התושבים במרכז הארץ. רכישת הציוד הרפואי תתרום לשיפור שירותי הבריאות בבתי החולים, תסייע לתושבים בפריפריה ותציל חיים. בתי החולים במחוז צפון ודרום, סובלים לאורך השנים ממגוון רחב של בעיות, המונעות מהן להתפתח ולספק שירותי בריאות טובים יותר, במטרה לתת תמיכה מותאמת אישית לכל בית חולים ביקשנו מכל בית חולים לאפיין מה הצרכים שלו ונמשיך לפעול לצמצום הפערים ולחיזוק הנגב והגליל".

מכשיר CT לנהריה ואולטרסאונד לברזילי

במסגרת המהלך, המשרד לפיתוח הפריפריה יחזק באופן משמעותי את המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי אשקלון עם מערכת סטריאוטקטית, בשווי של 275,530 דולר, לטובת בדיקות ממוגרפיה וביופסיה מדוייקות. מכשיר אולטרסאונד חדיש בשווי של 81,400 דולר, מכשיר אנדוסקופ דיסטל ציפ עם מגדל (א.א.ג), בשווי של 86,300 דולר המשמש לצורך אבחון התפשטות גידולים ממאירים ויאפשר עבודה רציפה במרפאת קול ובליעה, מערכת לניתוחי כריתת ערמונית מוגדלת בגישה אנדוסקופית ללא ניתוח פתוח בשווי של 79,350 דולר. מדובר על לייזר למורסלציה ורזקטוסקופ שישמש את חדר ניתוח אורולוגיה ובימים אלה מתבצע רק במרכז אחר בארץ; בתחום רפואת העיניים בית החולים ברזילי יקבל מצלמת רשתית עם פלורצאין עבור פגים בשווי של 174,200 דולר ובכך, יוכל להעניק מענה לחולים המרותקים למיטה, לניתוחי רשתית ולטיפולי לייזר לפגים.

במסגרת התקצוב המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יתקצב את המרכז הרפואי פדה פוריה בהיקף של 1,820,500 שקלים לטובת רכישת מיקרוסקופ מיקרו כירורגי שישמש את חדרי הניתוח החדשים ויאפשר לבצע ניתוחים מורכבים. המשרד יתקצב את המרכז הרפואי זיו בצפת בהיקף של 334,507 דולר לטובת רכישת מכשיר ממוגרפיה חדיש בשווי שיחליף את המכשיר הישן, לצד רכישת מכשיר פאקס קרדיאלי בשווי של 407,076 דולר. במקביל ינתן למרכז הרפואי לגליל בנהריה תקציב של 2 מיליון שקלים לטובת רכישת מכשיר CT מתקדם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן