חמישה חודשים אחרי: אביר קארה יחקר בחשד להצבעה כפולה

משטרת ישראל צפויה לחקור את סגן השר קארה מימינה, בחשד להצבעה כפולה במליאת הכנסת בתחילת חודש יולי | חוקרי המשטרה אספו את מצלמות האבטחה בהן נראתה אותה הצבעה הכפולה וגבו עדויות מחברי כנסת שנכחו במליאה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/21 20:30 יט בכסלו התשפב

חמישה חודשים אחרי: אביר קארה יחקר בחשד להצבעה כפולה
קארה ובנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשטרה תפתח בחקירה פלילית בפרשת ההצבעות הכפולות של סגן השר מימינה, אביר קארה, כך פורסם הערב (ג') ב"חדשות 12". חוקרי המשטרה אספו בתקופה האחרונה את מצלמות האבטחה בהן נראתה אותה הצבעה הכפולה, גבו עדויות מחברי כנסת שנכחו במליאה באותה העת ובהמשך אף צפויים לחקור את קארה באזהרה.

אביר קארה הגיב לפרסום ואמר כי לא ידע שנפתחה נגדו חקירה: "התבשרתי כמוכם דרך התקשורת שנפתחה נגדי חקירה פלילית. כמובן שאם אדרש - אשתף פעולה כפי שעשיתי בזמן אמת בבדיקה שנעשתה בכנסת שהעלתה שההצבעה נעשתה בתום לב. יש לציין שמיד עם הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן כפי שמתועד וכבר נבדק".

ההצבעה הכפולה התרחשה לפני כחמישה חודשים, ממש בתחילת יולי. חברי הכנסת של האופוזיציה סערו לאחר שבהצבעה על חוק החל"ת קארה הצביע לטענתם, פעמיים - פעם אחת עבורו ופעם אחת עבור חברת מפלגתו ויו"ר הקואליציה, עידית סילמן. בתחילה המשיך יו"ר הכנסת מיקי לוי את ההצבעה כרגיל, אך לאחר מכן הורה על הצבעה חוזרת.

"אנחנו רוצים לקיים הצבעה נוספת", אמר לוי וגרם לח"כים מהאופוזיציה לכעס רב פעם נוספת. "הנושא נבדק, היתה הצבעה ועל פי ההצהרה של ח"כ קארה, ההצבעה אחת בשוגג. מה עוד שמיד עם ההצבעה הרים את ידו, הודיע שהצביע בשוגג. הנושא נבדק ע"י הייעוץ המשפטי".

קארה הסביר את הצבעתו הכפולה: "הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי, מתוך אינסטינקט וטעות. והדבר החשוב: הודעתי מיד על הטעות, באותו רגע. אגב ממילא היה לקואליציה רוב בהצבעה. חברי האופוזיציה שמעולם לא לקחו אחריות על מחדליהם שעלו בחיי אדם-אל תלמדו אותי איך מתקנים טעויות. אתם טובעים בחמאת מחדלי המירון ולוד שעוד מרוחה על ראשכם. אמשיך לפעול למען הציבור באהבה ומסירות".