הקשיבי בקולי | סרטון מצמרר שנעשה בטכנולוגיה מתקדמת החיה את דמויות הנשים הנרצחות

פרויקט חדש ומצמרר שנעזר בטכנולוגיה מתקדמת, מציג את הנשים שנרצחו בידי בני זוגן מדברות ומספרות על הטרגדיה שחוו. מטרת הקמפיין היא לעורר את המודעות לאלימות נגד נשים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/11/21 14:49 יט בכסלו התשפב

הקשיבי בקולי | סרטון מצמרר שנעשה בטכנולוגיה מתקדמת החיה את דמויות הנשים הנרצחות
מיכל סלה, צילום: באדיבות "פורום מיכל סלה"

בסוף השבוע נציין את יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים. כל כך הרבה נכתב בתחום, ומדי פעם, כשעוד פנים של אישה מתה מתנוססים בערוצי החדשות, הזעקה נשמעת מחדש. הפרויקט של היוצר אייל גיא להעלאת המודעות מכאיב בדיוק שלו. 

בתהליך שנמשך חצי שנה, הצליחו היוצרים להחיות את דמויות הנרצחות, כך שהן נראות כאילו הן מדברות בקולן ומספרות על שאירע. "אני הייתי מיכל סלה", אומרת דמותה של המנוחה, "ב-2019, נרצחתי בידי מי שהיה בעלי". גם שגית עוזרי מופיעה, והיא מספרת ש"נרצחתי בידי ערן קישוני, שהיה בן הזוג שלי במשך ארבעה חודשים".

וכך הן ממשיכות לספר, הנשים שנדקרו ונורו למוות, חלקן היו בהיריון, חלקן הותירו ילדים רכים שהיו עדים לזוועה. "אם את בזוגיות או זוגיות לשעבר שיש בה פיקוח ושליטה, אל תחכי, שתפי אדם קרוב, עשי זאת היום". בסוף הסרטון מופיעים מספרי החירום והסיוע לנשים נפגעות אלימות. 

"קשה לי לכתוב במילים כמה שהפרויקט הזה היה מורכב", סיפר אייל גיא בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, "גיוס המשפחות לפרויקט, הכבוד למילה בכל תסריט, המפגש הבעייתי בין קידמה טכנולוגית לרגש ועוד המון אתגרים שקיבלנו עלינו בשמחה". מרין חאג' יחיא מדברת, וגם אסתר אהרונוביץ' ואסתר בההני. כולן ז"ל. השחקניות מלי לוי, הילה סעדה ואוולין הגואל נתנו את קולן, ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת יכול הצופה לראות את האזהרה מקרוב.  

הקמפיין נוצר על ידי יזמת הטק החברתית שירן מלמדובסקי סומך וחברת הפרסום DIBOOR ומבוסס על טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברת D-ID בשיתוף מרכז השלטון המקומי וחברת פייסבוק ישראל (Meta).