אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מלול, שנתיים אחרי שרצח את אשתו לשעבר. גזר הדין יינתן בהמשך. "תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעה", אמרו השופטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/10/21 15:07 ל בתשרי התשפב

אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל
מלול, רוצח. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שנתיים אחרי שרצח את אשתו לשעבר מיכל סלה, הורשע היום (ד') אלירן מלול בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח בנסיבות מחמירות. גזר הדין של מלול ייקבע בהמשך. האולם היה מלא עד אפס מקום בבני משפחתה וחבריה של מיכל ז"ל.

"כבת 32 היתה מיכל סלה ז"ל בעת שהנאשם גדע את חייה", אמר השופט ארנון דראל, "אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה וידידים רבים שאהבו והעריכו אותה. בטרם עת באו חיה של מיכל אל קיצן, כשברקע המעשה קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה, וחוסר יכולתו להשלים עם ההחלטה להיפרד ממנו. למרבה הצער, אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בן זוגה. דבר לא יחזיר את שאיננה עמנו עוד. לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל ז"ל, בני המשפחה, חבריה וידידה הרבים. תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעה".

משפחתה של מיכל שהגיעה לבית המשפט פרצה בבכי כאשר השופטים הקריאו את ההרשעה. "אנחנו מתכוונים לבקש מבית המשפט להטיל את הפיצוי המקסימלי באמצעות תסקיר נפגעי עבירה", אמר עורך דינה של המשפחה. "הנזקים לבתה של המנוחה, להורים ולאחיות. אנחנו מבקשים מבית המשפט לפצות את בני המשפחה כנפגעי עבירה".

"במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל סלע ז"ל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם", אמרה עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של מיכל סלע ז"ל מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, "לכל אורך המשפט הפלילי הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה. הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה.היום, הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת'. סעיף אישום זה, בו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בעבירה זו של רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת היא צודקת ומתבקשת".