בנט שוחח עם ארדואן: "יעילות ודיסקרטיות בשעת משבר"

ראש הממשלה שוחח עם הנשיא הטורקי, לראשונה מאז נעצרו זוג הישראלים במדינתו. בנט הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי במטרה להביא את הנושא לפתרונו | בני הזוג אמרו מוקדם יותר: "תודה שהחזרתם לכל העם את האמון בממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/11/21 18:56 יד בכסלו התשפב

בנט שוחח עם ארדואן: "יעילות ודיסקרטיות בשעת משבר"
בני משפחת אוקנין, הבוקר, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב (ה') עם נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן. בנט הודה לארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של העצורים נטלי ומורדי אוקנין לישראל. עוד הוא הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו.

ראש הממשלה אמר, כי "מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית", וציין לטובה את "צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר". נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח מוקדם יותר עם ארדואן ובירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר.

 

ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד שוחחו במהלך היום עם בני הזוג ממודיעין, אשר שבו הבוקר מטורקיה. "אנחנו בסדר, קצת מתרגשים עם כל מה שקרה בארץ, כולם נרתמו למשימה להוציא אותנו מהדבר הזה. כל התודות לנו, לכם, לממשלה, לך, ליאיר לפיד שר החוץ, וכבוד הנשיא", אמר מורדי.

נטלי אמרה: "כבוד ראש הממשלה אנחנו רוצים להגיד לכם מקרב ליבנו - זה לא מובן מאליו מה שאתם עשיתם. הפכתם עולמות, הייתם לצדנו. אני שמעתי שכבוד השר, דיבר כל יום עם משפחתי, וגם כבוד ראש הממשלה. דיברתם עם משפחתי, דיברתם עם אחיותיי, עם אחי, עם בתי שירז, עם כולם. אני יודעת שכל הממשלה נרתמה, הפכתם עולמות למעננו, זה לא מובן מאליו בכלל. אנחנו אסירי תודה. אנחנו חזקים בזכותכם".

על המטוס בדרך הביתה

על המטוס בדרך הביתה צילום: משרד החוץ

בנט אמר במהלך השיחה: "אני רוצה להגיד לך שיש לך משפחה מאוד מיוחדת שגילתה כ"כ הרבה אחריות ואיפוק במהלך השבוע, אנחנו מצדנו עבדנו יומם ולילה. בעזרת השם וברוך השם, אתם פה. שתהיה לכם שבת רגועה ותקופה רגועה. שר החוץ עבד מאוד מאוד קשה כדי להגיע לרגע הזה".

בסיום השיחה הודתה נטלי לבנט ולפיד: "תודה רבה לכם, מכולנו, מכל המשפחה, הקטנה, המצומצמת, המורחבת, מכל עם ישראל. תודה שהחזרתם לכל העם את האמון בממשלה".