נציגים מהקואליציה והאופוזיציה: הוקמה ועדת האתיקה של הכנסת

למרות ההחרמה של הליכוד, הודיע יושב ראש הכנסת על הקמת ועדת האתיקה, בה חברים בין היתר צביקה האוזר ויוראי להב הרצנו. "זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת, אשר נמנע עד כה בשל סרבנותם העיקשת של חברי האופוזיציה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/11/21 21:19 יג בכסלו התשפב

נציגים מהקואליציה והאופוזיציה: הוקמה ועדת האתיקה של הכנסת
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

לאחר שבתחילת השבוע סיעת הליכוד החליטה שלא למנות חברים לאף אחת מוועדות הכנסת עקב חוסר ייצוג הולם לאופוזיציה, יושב ראש הכנסת, מיקי לוי, הודיע הערב (ד') כל הקמת ועדת האתיקה של בית המחוקקים הישראלי. 

כתב המינוי להקמת הוועדה המציג את חברי הכנסת שיכהנו בה, כולל נציגים מהאופוזיציה וגם מהקואליציה. 

  • יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת יוראי-להב הרצנו מיש עתיד
  • חברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד
  • חבר הכנסת צביקה האוזר מתקווה חדשה
  • ממלא מקום, חבר הכנסת אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת
  • חברת הכנסת שרון רופא-אופיר מישראל ביתנו

חבר הכנסת יעקב מרגי, שנכלל בכתב המינוי של לוי, התפטר מהוועדה זמן קצר לאחר הפרסום. "זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת, אשר נמנע עד כה בשל סרבנותם העיקשת של חברי האופוזיציה", אמר מיקי לוי והוסיף כי מדובר בצעד ראשון "להחזרת הכנסת להתנהלות ראויה. 
חשוב להדגיש כי מאז השבעתה של הכנסת ה-24 פעלתי ללא לאות לשילובה המלא של האופוזיציה בעבודתה של הכנסת ובכלל זה לשילובם של נציגיה בוועדת האתיקה החשובה לתפקודו של הבית. פעלתי בסבלנות ובאורך רוח, למרות הלחצים וההתקפות האישיות כלפיי, על מנת למצות מהלך זה שתכליתו שמירת כללי המשחק הדמוקרטיים". 

יו"ר הכנסת אף טען כי לאור ההסלמה בשיח ובהתנהגות של מספר נבחרי ציבור, החליט כי יש לפעול מיידית. "החלטתי להוציא כתבי מינוי לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בהתאם לחוק, כך שהוועדה תוכל להתחיל בעבודתה החשובה. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן