מגזין "אותיות" לא ימשיך לפרסם את סיפוריו של חיים ולדר

במגזין הילדים והנוער הפופולארי ביותר לציבור הדתי, מגיבים לפרסומים על חיים ולדר, נגדו הצטברו מספר עדויות מצד נשים הטוענות שפגע וניצל אותן מינית בצעירותן: "החלטנו להפסיק לעת הזו את הופעת סיפוריו, ולוואי ויתברר שלא נעשו המעשים המיוחסים לאותו אדם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/21 20:01 יב בכסלו התשפב

מגזין "אותיות" לא ימשיך לפרסם את סיפוריו של חיים ולדר
צילום: ללא

העיתונאי והסופר החרדי הידוע חיים ולדר עלה לכותרות בשבוע שעבר, ולא בצורה חיובית. ב"הארץ" פורסם תחקיר המציג מעשים חמורים לכאורה, לפיהם ולדר ניצל ופגע מינית בנערות. בתחקיר, שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, נאספו עדויותיהן של שלוש נשים, שהעידו כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך. 

ולדר, בעברו חתן פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה האזורית לשלום הילד, כותב גם במגזין הילדים והנוער הפופולארי ביותר לציבור הדתי, "אותיות וילדים". הערב (ג') החליטו במערכת המגזין לקחת הפסקה מפרסום סיפוריו. 

בפוסט שפנה להורים בדף הפייסבוק של המגזין, נכתב: "בימים האחרונים התרגשה עלינו הידיעה הכואבת שאחד מכותבינו במגזין אותיות וילדים פגע לכאורה בילדים או בנשים. מחד, אין לנו את הכלים לברר אם יש דברים בגו ואם אכן הידיעה הזו נכונה - זה גם לא מתפקידינו. מאידך, כהוצאה לאור האמונה על פרסום הטוב והיפה, וכמגזין ערכי האמון על חינוך ילדי ישראל אנחנו מחויבים בזהירות כפולה ומכופלת בכל מילה שכתובה במגזין ובכל כותב וכותבת בו".

"אשר על כן, לאחר ששקלנו את הדברים ושוחחנו עם הכותב החלטנו להפסיק לעת הזו את הופעת סיפוריו. אנחנו מקווים ומתפללים שהערפל יתפזר ולוואי ויתברר במקרה הזה שלא נעשו המעשים המיוחסים לאותו אדם".

נציין כי לאחר פרסום התחקיר, מסרו מיקי חובה וגיא שמרו, עורכי דינו של ולדר: "מרשנו מכחיש בשאט נפש כל טענה להתנהגות בלתי ראויה מצדו, כל שכן את האמור בכתבה. המדובר בטענות כזב שיסודן בשקר גס העולות כדי עלילת דם ממש. הטענות המוצגות אינן ראויות להתייחסות שכן אין בינן לבין המציאות דבר. מר ולדר הוא סופר ויועץ חינוכי שהקים בבני ברק את מרכז הילד והמשפחה ומאז משך עשרות שנים מקדיש את חייו ופועל לקידום, טיפוח ושמירה על רווחת הילדים וזכויותיהם בכלל ובמגזר החרדי בפרט. על פעילותו יוצאת הדופן לטובת אלפי ילדים קיבל את פרס 'מגן הילד' שהוענק לו על ידי ראש הממשלה". 

עוד הם אמרו: "במשך השנים ניהל מר ולדר מאבקים לטובת ילדים שסבלו מאלימות והתעללות, וכתוצאה מכך חברו להם גורמים ששמו להם למטרה לפגוע בו, ובידינו ראיות לחלק מהניסיונות הנואלים להפליל את מרשנו. כתבה זו מהווה המשך ישיר לכך אשר מקורה בתלונה שקרית שהוגשה נגדו לפני שנים רבות ונגנזה כלעומת שנפתחה".