פרויקט "מגן הצפון": נחנך הממ"ד הראשון בכפר יובל

יישוב כפר יובל הוא הראשון להתמגן במסגרת הפרויקט שאמור לתת מענה מיגוני ביתי לתושבים. סך הכול ייבנו 65 ממ"דים בכל הבתים ביישוב שזקוקים לכך | גנץ: "נהיה חזקים בהתקפות שלנו מעבר לגבול ובאותה מידה נהיה חזקים גם בבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/21 17:53 יב בכסלו התשפב

פרויקט "מגן הצפון": נחנך הממ"ד הראשון בכפר יובל
גנץ בממ"ד הראשון בכפר יובל, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

משרד הביטחון הודיע לפני כשבועיים על תחילת הביצוע של פרויקט "מגן הצפון" למיגון היישובים צמודי הגדר. במנהלת הפרויקט של אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון הכריזו כי כפר יובל שבאצבע הגליל יהיה היישוב הראשון שימוגן. שר הביטחון בני גנץ, הגיע היום (ג') לטקס חניכת הממ"ד הראשון שהוקם במסגרת המיזם בכפר יובל. סך הכול צפויים להיבנות בכפר יובל 65 ממ"דים - כל בתי היישוב בהם מרחב מוגן.

נזכיר כי בחודש ינואר האחרון החלו צה"ל ומשרד הביטחון לעבוד על תוכנית "מגן הצפון" שמטרתה לתת מענה מיגוני ביתי לתושבים בהתאם להחלטת הקבינט בנושא. לצורך כך הוקמה מנהלת הכוללת את נציגי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ונציגי פיקוד העורף שבחרו בחברת "עמיגור" לנהל את הפרויקט. יצויין, כי לצורך הפרויקט סוכם על השקעה של 100 מיליון שקלים ב-2021, 250 מיליון ב-2022 ועוד 500 מיליון שקלים ב-2023.

"מאוד חשוב מבחינתנו שאנחנו נהיה חזקים בהתקפות שלנו מעבר לגבול ואנחנו נהיה חזקים שם", אמר שר הביטחון בני גנץ, והוסיף: "אנחנו צריכים באותה מידה להיות חזקים גם בבית אני שמח שפיקוד העורף ביחד עם משרד הביטחון מקדמים את הסוגיה עם כל הרשויות. אני מאחל לכולנו שיהיו ימים של שקט ושחדרי המיגון ישמשו כחדרי ילדים."

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר על "מגן הצפון": "משיקים היום את אחד מרכיבי מדיניות הביטחון ותחושת הביטחון של מדינת ישראל. תכנית ״מגן הצפון״ חיונית לצמצום פערי המיגון הקיימים בקו העימות הצפוני. לצד ההגנה הפיסית, אנחנו מחזקים את החוסן הקהילתי והאישי של יישובי הגליל העליון, לכל רוחב הגזרה".

הטקס נערך בהשתתפות סגן שר הביטחון אלון שוסטר, ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון אלון וינגרטן, מ' פקע"ר אלוף אורי גורדין, רמ"ט פיקוד הצפון תא"ל גיא מרקיזנו, יו"ר ראשי מועצות אשכול גליל מזרחי וראש מועצת מבואות חרמון בני בן-מובחר, יו"ר פורום 'קו העימות' וראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ ונציגי מערכת הביטחון.