תוכנית 'מגן הצפון' למיגון ישובי הגדר החלה: איזה יישוב יהיה הראשון?

התכנית למיגון 21 יישובים צמודי גדר יצאה לדרך, כאשר בשבועות הקרובים צפוי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון להשלים את המכרזים למיגון ארבעה ישובים נוספים; מטולה, שלומי, שתולה ומרגליות ולהרחיב את העבודות גם אליהם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/11/21 12:35 כו בחשון התשפב

תוכנית 'מגן הצפון' למיגון ישובי הגדר החלה: איזה יישוב יהיה הראשון?
המיגון יוצא לדרך,, צילום: אגף הנדסה ובינוי, משרד הביטחון

מנהלת 'מגן הצפון' באגף ההנדסה והבינוי שבמשרד הביטחון, בשיתוף עם פיקוד העורף, החלה הבוקר (ב') בכפר יובל שבגבול הצפון בבניית הממ"ד הראשון בבית מגורים. כפר יובל נבחר לישוב הראשון שימוגן במלואו ובתקופה הקרובה יוקמו  65 ממ"דים בכל בתי הישוב.

תכנית מגן הצפון כוללת מיגון 21 ישובים צמודי גדר. בשבועות הקרובים צפוי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון להשלים את המכרזים למיגון ארבעה ישובים נוספים; מטולה, שלומי, שתולה ומרגליות ולהרחיב את העבודות גם אליהם. 

שר הביטחון בני גנץ אמר כי, "לאחר שנים של עיכוב, אנחנו מתחילים היום במהלך לאומי וביטחוני ראשון במעלה של מיגון הצפון, מול האיומים הקיימים במרחב. מדינת ישראל צריכה עורף חזק וחוסן אזרחי בכדי לעמוד ביעדיה המבצעים, ואת הצורך הזה אנחנו מתחילים לקדם היום. אני מבקש להודות לשר האוצר ליברמן, שהבין את הצורך הביטחוני בתקצוב התוכנית, ולגורמי המקצוע במשרד הביטחון ובצה"ל שמקדמים אותה במהירות וביעילות".

כפר יובל נבחר להיות הראשון בפרויקט,

כפר יובל נבחר להיות הראשון בפרויקט, צילום: אגף הנדסה ובינוי, משרד הביטחון

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן