הרכבת לאבו מאזן נמשכת: ראש השב"כ נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינאית

רונן בר נפגש בשבוע שעבר עם אבו-מאזן והם דנו בנסיונות חמאס להעמיק את השפעתו ביהודה ושומרון. הפגישה מצטרפת לפגישות של גנץ, הורובית ופריג' עם אבו-מאזן. לשכת ראש השב"כ סירבה להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/21 12:30 יב בכסלו התשפב

הרכבת לאבו מאזן נמשכת: ראש השב"כ נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינאית
ראש השב"כ, רונן בר, צילום: פלאש 90

חודש עבר מאז נכנס ראש השב"כ החדש לתפקידו, וכעת מתפרסם כי בשבוע שעבר הוא נפגש עם אבו-מאזן ברמאללה. על הפרק: שיבוש ניסיונות חמאס להעמיק את השפעתו ביהודה ושומרון ולערער את היציבות באזור, כך פורסם ב-N12. בתחילת השבוע קיים בר ביקור עבודה ראשון במצרים ונועד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. לשכת ראש השב"כ סירבה להתייחס.

נזכיר כי שר הביטחון בני גנץ נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לפני כמה חודשים. הם דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. גנץ אמר אז ליו"ר הרש"פ כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטיני והשניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בשבוע שעבר נערך מפגש של הוועדה הצבאית המשותפת לצה״ל ולצבא מצרים, במסגרתו דנו בסוגיות הדדיות בין הצבאות. בראש המשלחת מטעם צה"ל עמדו ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף אפי דפרין. במהלך פגישת הוועדה, נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחותם של כוחות משמר באזור רפיח לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור זה. התיקון אושר על ידי הדרג המדיני.

לפני כחודש נפגשו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' עם יו"ר הרשות במעונו הרשמי במוקטעה, פגישה שגררה תגובות סוערות אך לבסוף לא השליכה על הקואליציה.


(צפו בדברי ראש השב"כ היוצא נדב ארגמן וראש השב"כ הנכנס רונן בר).