נתניהו על חוק הגבלת הכהונה: "גדעון, שחרר את הוואסח" | סער: "הוא חי בסרט"

ראש האופוזציה פנה לשר המשפטים, שותפו לשעבר, והודיע לו כי "כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט". סער חשף כי נתניהו בעצמו הציע בעבר את חוק הגבלת הכהונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/11/21 15:22 יא בכסלו התשפב

נתניהו על חוק הגבלת הכהונה: "גדעון, שחרר את הוואסח" | סער: "הוא חי בסרט"
נתניהו וסער בימים טובים יותר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה השבועית לחוק שאושר בתחילת השבוע ואמור להגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים בלבד. "בנט וגדעון מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק איראני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות. זה לא רק חוק איראני זה גם חוק סורי".

עוד הוסיף כי "החוק הזה בוטה מדי אז הם מתחילים בחוק מקדים, חוק הגבלת כהונה שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים או פוליטיקאים". 

נתניהו גם התייחס למאבק על כלי התקשורת, כאשר ציין כי התוכנית של יעקב ברדוגו בגלי צה"ל, שהיא "הפופולרית ביותר עם 350,000 מאזינים" קוצצה בשעה. "באמצעים האלה הם מנסים לחנוק את רצון הציבור בכל דרך. להחליף את העם, להשתיק את העם, בכנסת ובתקשורת. 

"זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם. אני אומר לגדעון, שחרר את הוואסח, תפסיק עם הפוזות, כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט". 

שר המשפטים גדעון סער לא נותר חייב ומיהר להגיב על דבריו של מי שהיה יו"ר מפלגתו בעבר, "זה במצע של תקווה חדשה, וכשאנחנו מבטיחים אנחנו מקיימים", אמר. "יש כאלה שבתחילת הקריירה שלהם, כשזה התאים להם, היו החסידים הגדולים ביותר של הגבלה כהונה. היום זה פתאום הופך להיות לא דמוקרטי". 

יו"ר תקווה חדשה המשיך וחשף מעשה שהיה עוד לפני הקמת הממשלה החדשה. "שמעתי את דברי ההבל של יו"ר האופוזיציה שזה לא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. קודם כל, מר נתניהו עצמו לפני חודשים ספורים שלח אליי שליחים והתחנן להקים ממשלה ביחד, תוך שהוא מבטיח לי להיות ראשון ברוטציה. אחד הסעיפים שהוא הציע מיוזמתו היה הגבלת כהונה, ואפילו הסכים לחוקק את זה באופן רטרואקטיבי כך שהוא יוכל לכהן רק שנים ספורות נוספות, ורק אחר כך זה יוחל באופן פרוספקטיבי".

"כנראה שלפני מספר חודשים זה עדיין היה דמוקרטי, ולפתע זה הפך להיות לא דמוקרטי. אבל גם בטיעון שלו נתניהו לא מדייק. הרי ישראל הייתה דמוקרטיה פרלמרנטרית גם כשהייתה פה בחירה ישירה ואפשר היה להפיל את הממשלה. מר נתניהו רחוק מלהבין את השינוי שהתחולל ושסיים את שלטונו. הוא חי בסרט, אני לא יודע אם זה סרט איראני או סורי - אבל הוא חי בסרט".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן