הרב שמואל אליהו במכתב: "איני חוזר מכל מה שאמרתי"

לפני כשנה הורה בג"ץ להעמיד לדין את הרב שמואל אליהו בגין שורת התבטאויות שנויות במחלוקת, חלקן בישיבת "פרי הארץ" ברחלים. עם הודעת סער על קידום העמדתו לדין של הרב, שולח הרב מכתב חיזוק לתלמידי הישיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 10:52 יא בכסלו התשפב

הרב שמואל אליהו במכתב: "איני חוזר מכל מה שאמרתי"
הרב שמואל אליהו. לא חוזר בו, צילום: אלישמע סנדמן

לאחר שלפני כשנה הורה בג"ץ לשר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו, אחד מבכירי הרבנים של הציונות הדתית, שר המשפטים גדעון סער החל לקדם מהלך כזה. חלק מהאמירות בגינן עומד הרב לדין נאמרו בישיבת "פרי הארץ" שחמישה מתלמידיה נחשדו בפעולות תגמול. העיתונאי דביר עמר פרסם היום (ב') מכתב של הרב אליהו לתלמידי הישיבה ובו הוא כותב כי אינו חוזר בו מהדברים.

המכתב של הרב

המכתב של הרב צילום: מתוך הטוויטר של דביר עמר

הרב כותב כי "הישיבה נרדפה והושמצה ללא עוול בכפה" וכי הוא נענה לרבני הישיבה שהזמינו אותו לחזק אותה. "היום נתבשרתי כי הפרקליטות מבקשת להעמיד אותי לדין על דברי החיזוק שמסרתי". הרב ממשיך כי "גם כעת הייתי חוזר על דברי החיזוק שאמרתי לכם", כך מפרסם היום דביר עמר.

הוראת בג"ץ מגיעה בעקבות שורת התבטאויות שנתפסו כפוגעניות. בפסק הדין צוין כי "בין התבטאויותיו השונות של הרב אליהו אשר הוצגו לפנינו, קיים מספר רב של התבטאויות פוליטיות שמביעות תמיכה במפלגות ובמתמודדים שונים בקשר עם מערכת בחירות סמוכה או עתידית. כפי שצוין לעיל, אמירות כאלה ככלל אסורות על עובדי ציבור, כולל רבני ערים".

בין השאר מדובר על חתימה על גילוי דעת שתומך ברב רפי פרץ להנהגת מפלגה, מצווה לחסל מחבלים וביקורת על נושאי תפקידים כמו שופטים והרמטכ"ל. הרב אליהו לא חסך את לשונו ממערכת המשפט ואמר דברים חריפים כנגדה. לפני כשנה, עם פרסום פסק הדין, הגיבה איילת שקד ואמרה כי העתירה מיותרת.

פסק הדין מגיע ארבע שנים אחרי העתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, פורום תג מאיר, המטה למאבק בגזענות והאגודה לזכויות האזרח. בהמשך נכתב בפסק הדין כי "בין התבטאויותיו של הרב אליהו ישנן אמירות שמותחות ביקורת בוטה על נושאי תפקידים בכירים ברשויות הציבוריות, בהם שופטים בבתי המשפט ובערכאות הצבאיות, וכן הרמטכ"ל. איסור על התבטאויות בעניינים אלו קבוע בסעיף 1(5) לחוק הסיוג".

בארגון תג מאיר, ביקרו את דברי הרב אליהו ואמרו " דברי החיזוק כביכול של הרב שמואל אליהו לתלמידי "ישיבת פרי הארץ" נאמרו לאחר רציחיתה של עאישה א-ראבי, אמא פלסטינית ל-8 ילדים שנסעה ביחד עם בעלה בערב שבת קודש מחברון לבידייה. תלמידים מ-"ישיבת פרי הארץ" רגמו את מכוניתם של בני משפחת א-ראבי ואבן שהוטחה בראשה של עאישה גרמה למותה. היינו  מצפים מרב בישראל שיסביר לקוראיו על מה ולמה נדרש היה להגן על ישיבת פרי הארץ ב-"שעותיה הקשות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן