לא אכפת להם שהתושבים יפונו בכוח" תושבי גבעת עמל מתבצרים בבתיהם

32 המשפחות האחרונות יפונו היום ממגבעת עמל, לאחר מאבק היסטורי של עשרות שנים. התושבים שמתבצרים במתחם: "גדעון סער ואיילת שקד הבטיחו ונטשו", נעמה לזימי: "אין כל הגיון לפינוי אלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 09:55 יא בכסלו התשפב

לא אכפת להם שהתושבים יפונו בכוח" תושבי גבעת עמל מתבצרים בבתיהם
גבעת עמל, צילום: Avshalon Sassoni/Flash90

למרות ניסיונות שונים של חברים בקואליציה, היום (ב') החל הפינוי של המשפחות האחרונות משכונת גבעת עמל בתל אביב לאחר מאבק של שנים. ראשיתו של המאבק עם התיישבות עולים בשנת 1948 וסירוב מצד הרשויות למכירת הקרקעות. העניין הלך והסתעף, עד לימים האלה.

משטרת ישראל ערוכה החל משעות הבוקר, בשתוף צוותי כב"ה, מד"א, נציגי הרשות המקומית וגופים אזרחיים נוספים, לסיוע באכיפת צו פינוי שיפוטי התלוי ועומד בשכונת גבעת עמל בת"א. "אנחנו קוראים לתושבי המתחם להישמע להנחיות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר לקבלן הביצוע ליישם את ההחלטה השיפוטית,  כאשר המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל גילויי אלימות או סיכון כלפי מי מהנוכחים במתחם", מסרו במשטרה.

התושבים פרסמו הודעה בה נכתב כי "מתווה לפינוי-פיצוי מוסכם לגבעת עמל שהממשלה קידמה מאז אוגוסט וכבר תוקצב ע"י העבודה ומרצ- לא קודם מפני שחסרה פרוצדורה להעברת הפיצוי לתושבים. שרי ממשלת השינוי, ובראשם גדעון סער ואיילת שקד הבטיחו ונטשו. הם נותנים תירוצים של 'פרוצדורה' ולא אכפת להם שהתושבים יפונו בכוח וללא קורת גג חליפית".

פעילים במאבק ליוו בימים האחרונים את התושבים. חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה כתבה: "חבל שעד לרגע זה לא הצליחו הגורמים האמונים לדאוג לחוות דעת משפטית שתאפשר את העברת הפיצויים לתושבים. זאת על רקע היענותה של ההוצאה לפועל לבקשת דחיית הפינוי עד לרגע זה. אין כל הגיון לפינוי אלים כשמתווה פיצויים מוסכם נמצא בהישג יד. הפיצויים שאושרו לעבודה ומרצ בכספים הקואליציוניים שמורים באוצר עד סוף 2022 ואנחנו לא נרפה עד למימוש מתווה כספי הפיצויים. חייבים להימנע מפינוי אלים ולהביא לתיקון העוול ההיסטורי שנגרם לתושבי גבעת עמל".