עימות בין עקיבא נוביק לח"כ גלית דיסטל: "רד מהעץ, תשלם בבית המשפט"

העיתונאי הסרוג פרסם הבוקר טור בהארץ בו העביר ביקורת על דיסטאל, פרסום הטור התגלגל לקרב ציוצים ואיום בתביעה | "עיתונאי המגזר נואשים להציל את סילמן מהעדויות הסותרות שלה. נורא זדוניים כל המלכתיים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 15:00 י בכסלו התשפב

עימות בין עקיבא נוביק לח"כ גלית דיסטל: "רד מהעץ, תשלם בבית המשפט"
עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ

העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק מפרסם מדי יום ראשון טור בעיתון 'הארץ'. בטורו השבוע תחת הכותרת, "גלית דיסטל־אטבריאן לא מאמינה לסילמן", תקף נוביק את דיסטאל על הזלזול שלה בתקיפה עליה סיפרה סילמן בזמן שלטענתו התקיפה עליה דיווחה דיסטאל לא תועדה אף היא. פרסום הטור הביא לעימות.

עם פרסום הטור כתבה ח"כ דיסטאל בטוויטר: "לעיתונאי עקיבא נוביק אצה הדרך. בחושיו המחודדים הוא חש שפיברקתי את נסיון התקיפה שחוויתי ביוני והגיע למסקנה ששיקרתי כשטענתי שהוגשה תלונה במשטרה ושהדובר שלי הגיע לחדר מיון. מצ"ב תלונה במשטרה, מסמך מהמשטרה של עד ראיה שמחזק את גרסתי ואף דו"ח מחדר המיון".

אחרי פרסום המסמכים דיסטאל הוסיפה ותקפה את העיתונאים הסרוגים והודיעה לנויק כי היא תתבע אותו בבית המשפט. "הכתבה המרושלת והשקרית שנוביק פרסם בהארץ נבדקת כעת על ידי עורך דיני. אפרסם בהמשך את האמצעים המשפטיים בנם ננקוט. רד, רד מהעץ עקיבא, עשית את הפאדיחה ותשלם בבית המשפט. עיתונאי המגזר נואשים להציל את סילמן מהעדויות הסותרות שלה. ולכן הם חייבים להפוך גם את התקיפה שאני חוויתי לשקרית. למרות שאני ממוסמכת מעל הראש בעדויות מהמשטרה וחדר המיון ולסילמן אין בדל ראיה - שתינו בול אותו דבר ולכן אסור לי לפקפק בה. נורא זדוניים כל המלכתיים האלה", כתבה סילמן.

נוביק מצידו ניסה להסביר את כוונותיו וכתב: "גלית דיסטל באטרף ציוצים על מאמרי הבוקר בהארץ, עורכי דינה "בודקים" אותו, אז לנוחיותם אסביר כאן: לא האשמתי אותה בפיברוק תקיפה, פשוט כי אני מאמין שהדובר שלה הותקף. 

אממה, כשאת מתגוללת על ח"כית אחרת, כי היא לא המציאה תיעוד וידיאו של התקיפה שלה, מעניין לראות את הגרסאות שלך בזמן אמת. הדובר של דיסטל חטף אגרוף בשבתרבות בפתח תקווה ב26.6. למחרת דיסטל הכריזה שיש וידיאו:"יש מצלמות, אנחנו הולכים להציג את הצילומים של הדבר הזה" סיפרה לאראל סגל וליריב אופנהיימר ב103. אופנהיימר שאל "למה מחכים כ"כ הרבה זמן? אם יש סרטונים, קדימה" ודיסטל השיבה: "אני נבוכה בשבילך. אתה מביך" עד לרגע זה לא פורסם הסרט. 

הנקודה, כפי שכתבתי היום בהארץ, היא שדיסטל לועגת לסילמן בגלל היעדר התיעוד. היא השקיעה והצטלמה בתחנת דלק כדי לבוז לה. זו הסיבה היחידה שהצבעתי על כך שהיא לא טרחה להשיג צילום וידאו של תקיפת העוזר שלה. אלה עובדות

לסיום: לא אהבתי את העליהום שהיה על דיסטל כשהמציאה את זכייתה בשני פרסי ספיר. גם החמאתי לה היום בעיתון על היותה חכית חרוצה וסופרת מצוינת, ואני גם מחבב אותה. אבל כשאת יודעת בעצמך איך מרגישה מתקפה כזאת, וכשגם את מעט מתבלבלת בפרטים, הייתי מצפה למינימום אמפתיה. דיסטל הפגינה רק לעג ורוע".


(גלית דיסטל במליאת הכנסת).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן