הושגה שליטה על האש במעלות תרשיחא

ב-5 לפנות בוקר החל פינוי של תושבי תרשיחא בעקבות השריפה ביער אסיינדה. במוקד השריפות פועלים 15 צוותי כיבוי ו-6 מטוסים במטרה לסייע בניסיונות הכיבוי וההשתלטות על הלהבות כ-100 משפחות פונו מבתיהם ונזק נגרם למספר רכבים

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 14/11/21 07:30 י בכסלו התשפב

הושגה שליטה על האש במעלות תרשיחא
לוחמי האש פועלים במוקד השריפה, צילום: כב"ה צפון

הושגה שליטה על השריפה במעלות תרשיחא ואין סכנה כרגע לבתים, הכוחות ממשכים לפעול במקום. בהודעה שהוציאה דוברות כבאות והצלה נמסר הבוקר (ראשון) על שריפת חורש ביער אסיינדה שבמעלות תרשיחא. ההודעה התקבלה לראשונה ב-5 לפנות בוקר, בהודעה צוין כי ההחלטה לבצע פינוי של התושבים מבתיהם בעיר הצפונית נבע מחשש לחיי אדם, אך לפי שעה וברקע פעולות הכוחות - לא נשקפת סכנה לחיי התושבים. 

במוקד השרפה פועלים 15 צוותי כיבוי ועוד כ-6 מטוסים. עוד נאמר כי 11 צוותים נוספים ממחוזות צפון, חוף ודן עושים את דרכם למקום, במטרה לסייע בניסיונות הכיבוי וההשתלטות על הלהבות.

כזכור במהלך השבת התרחשו הצתות רבות ובניהם, שריפת קוצים התפתחה בוואדי בסמוך לישוב גיתה. לא היו נפגעים אך כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל יחד עם לוחמי האש פינו  75 בתים הסמוכים לשריפה, לשישה בתים נגרם נזק. במהלך השבת נחסם לתנועה מחלף קסם לדרום, כביש 444, בעקבות שריפת קוצים. שריפת חורש פרצה גם סמוך למושב זיתן, כוחות כיבוי רבים הגיעו למקום. לאור התפשטות האש לכיוון המושב, פונו התושבים בקו הבתים הראשון. לא היו נפגעים. 

מפקד האירוע, מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, בהערכת מצב עם כלל הגורמים

מפקד האירוע, מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, בהערכת מצב עם כלל הגורמים צילום: כב"ה צפון

שריפת חורשה נוספת התפתחה בוואדי מג'נונה בסמוך לישוב ירכא. שוטרי תחנת גליל מערבי יחד עם לוחמי האש פינו 30 בתים הסמוכים לשריפה. לא דווח על נזק לרכוש או פצועים. כוחות משטרה, מסוק משטרתי, כבאות והצלה, צוותי רפואה ונציג הרשות המקומית הגיעו לזירה ופעלו יחדיו במסגרת חפ״ק אחוד לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור.