שריפה ביער אשתאול: אש מאיימת על הישוב מסילת ציון

שוב אש בהרי ירושלים: שריפה שפרצה הבוקר ביער אשתאול מאיימת על ישובים באזור | ארבעה מטוסי כיבוי פועלים בזירה | הרוח מקשה על מאמצי הכיבוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 11:18 ג בכסלו התשפב

שריפה ביער אשתאול: אש מאיימת על הישוב מסילת ציון
שרפה ביער ירושלים, ארכיון, צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

שריפה ביער אשתאול: קרוב לשעה 10:00 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת חורש ביער אשתאול בהר כרמילה. במקום פועלים כעת אחד עשר צוותים בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי. אך לא מצליחים לבלום את ההתפשטות

טפסר משנה ראובן יצחק, מפקד תחנת בית שמש המפקד על האירוע סיפר: "מדובר בשריפה שהחלה באזור מחצבת ציון, סמוך לכביש 38. בשעה זו האש מאיימת על הישוב מסילת ציון . הרוח המזרחית מקשה על מאמצי הכיבוי. אחד עשר צוותים פועלים כעת על מנת למנוע את התפשטות השריפה וכיבויה".
טרם הושגה שליטה על האש.

כזכור, בעקבות השרפה הגדולה בהרי ירושלים שהתרחשה לפני כשלושה חודשים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות התריעו על זיהום אוויר גבוה מאוד ביישובים צובה, גבעת יערים, ביה"ח "איתנים" והאזור.

לפי נתונים שמדדו כונני החירום של המשרד להגנת הסביבה הפרוסים בשטח, נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים ביישובים אלה, העולים על ערכי ההתרעה. בכיבוי אש מקווים להשתלט במהרה על האש ולא להגיע למראות החריגים מסוף הקיץ, מזג האוויר היבש השבוע, לא תורם למאמצי הכיבוי.