בנט שוחח עם משפחת הזוג הישראלי העצור בטורקיה: "נמשיך לפעול"

ראש הממשלה שוחח עם קרובי משפחת בני הזוג הישראלים העצורים בטורקיה: "כפי שהודגש כבר על ידי גורמים רשמיים, אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית". גם הנשיא שוחח עם המשפחה | בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם ב-20 יום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/21 23:17 ט בכסלו התשפב

בנט שוחח עם משפחת הזוג הישראלי העצור בטורקיה: "נמשיך לפעול"
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב (ש') עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לפני מספר ימים. בנט ביקש לחזק את בני המשפחה ולעדכנם במאמצים הנעשים להחזרתם של בני הזוג, ש"כפי שהודגש כבר על ידי גורמים רשמיים, אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית". ראש הממשלה אמר, כי "הדרגים הבכירים ביותר בישראל עסקו בנושא לאורך כל סוף השבוע, בהובלת משרד החוץ, וימשיכו לפעול ללא לאות, במטרה להביאו לידי פתרון בהקדם האפשרי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם צאת השבת, עם משפחתם של נטלי ומורדי. בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג. הרצוג חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח גם הוא עם בני משפחתם של נטלי ומורדי וקנין, זוג הישראלים שנעצרו באיסטנבול לאחר שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. לפיד עדכן כי משרדו ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג וקנין ופועל לשחרורם בכל הדרגים.

לבקשת המשפחה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח הערב עם קרובי משפחתם של הזוג. נתניהו אמר למשפחה שיעשה הכול כדי לקדם את החזרתם הביתה לישראל לאחר תיאום מלא עם גורמי הממשלה שעוסקים בכך.


(בני  הזוג אוקנין יוצאים מבית המשפט באיסטנבול, אמש)

זוג הישראלים הושמו השבת בתאי מעצר נפרדים בשני בתי כלא שונים, ללא יכולת לתקשר עם בני המשפחה בישראל. קודם לכן, בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם ב-20 יום לקראת הגשת כתב אישום נגדם. עורך דינם של בני הזוג, ניר יסלוביץ', נחת הבוקר באיסטנבול, על מנת להיפגש עם עורכי דין מקומיים במטרה להביא לשחרור העצורים.

נזכיר כי בני הזוג אוקנין הם נהגי אגד ממודיעין בשנות ה-40 לחייהם שנעצרו במהלך השבוע בחשד שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול. על פי הדיווחים בתקשורת הטורקית השניים נעצרו בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי".