"נכנסו לשטח ללא תיאום": ממצאי תחקיר פציעת לוחמי דובדבן

כחלק ממבצע רחב היקף לסיכול פיגועים, נפצעו באורח קשה שני לוחמי דובדבן בכפר בורקין. תחקיר צה"ל מעלה כי הלוחמים נפגעו מאש כוחותינו. הרמטכ"ל הביע הערכה ואמר: "בלחימה מתרחשות טעויות ונגבה אתכם גם במקומות בהם אתם שוגים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/11/21 11:39 ח בכסלו התשפב

"נכנסו לשטח ללא תיאום": ממצאי תחקיר פציעת לוחמי דובדבן
פעילות יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל עמרי ברמאללה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

במהלך חג הסוכות נמנע פיגוע גדול בירושלים, כאשר במהלך פעילות צה"ל ביהודה ושומרון נפצעו שני לוחמים מיחידת דובדבן, זאת בזמן פעילות ללכידת המחבלים בכפר בורקין, במרחב החטיבה המרחבית מנשה. ממצאי תחקיר האירוע שפורסמו הבוקר (ו') מעידים כי הלוחמים נפגעו מאש כוחותינו כאשר נכנסו לחצר המחבל ללא תיאום מבצעי. 



המעצר בוצע כחלק ממבצע רחב היקף של אוגדת יהודה ושומרון, שירות הביטחון הכללי וגורמי המודיעין, ובמסגרתו בוצע גל מעצרים נרחב לסיכול תשתית צבאית של ארגון הטרור חמאס שעתידה הייתה לבצע פיגוע במתווים שונים.

פעילות צה"ל, ארכיון

פעילות צה"ל, ארכיון צילום: דובר צה"ל

מהתחקיר עלה שבמהלך הפעילות למעצר אחד המחבלים, פתח המחבל בירי לעבר הלוחמים בחצר הבית, ואלו הגיבו באש. המחבל נמלט מהחצר. מפקד הפלגה שהיה מחוץ לחצר יחד עם הקשר שלו, חתר למגע לכיוון המחבל, ביצע לעברו ירי ופגע בו. במהלך ריצתם, חדרו לחצר, נפגעו מאש כוחותינו ונפצעו באורח קשה

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שקיבל את מסקנות התחקיר מהן עולה כי אכן התרחשה שגיאה כאשר הכוחות נכנסו לשטח החצר ללא תיאום מבצעי עם יתר הכוח, קבע כי הכוחות עמדו במשימתם והביאו לסיכול של חלק נרחב מתשתית טרור של החמאס ביהודה ושומרון. הוא שיבח את פעילותם המקצועית והנועזת של לוחמי יחידת דובדבן והביע הערכה לשותפים הנוספים בפעולה - כלל גורמי המודיעין, השב"כ ופיקוד המרכז.

״אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים, באירוע הזה לוחמי יחידת דובדבן מנעו בגופם פגיעה באזרחי ישראל״, אמר הרמטכ״ל. ״צה״ל ימשיך לסכל טרור, להגן על האזרחים ובמקביל לתחקר כל אירוע ביסודיות, ללמוד ולהשתפר. לצד זאת, בלחימה מתרחשות טעויות ונגבה אתכם גם במקומות בהם אתם שוגים, אני סומך עליכם, על רוח הלחימה שלכם, על חשיפת האמת ועל כושר הלמידה שלכם״.