באים להרים: יוטיוב תסתיר את ספירת הדיסלייקים

במטרה למנוע שיימינג ופגיעה ביוצרים קטנים, החלה החברה לשיתוף סרטוני וידאו להסתיר את מספר התגובות השליליות מהפלטפורמה. "מקדמים אינטראקציות מכובדות ומכבדות בין הצופים ליוצרים", אמרו ביוטיוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 17:03 ז בכסלו התשפב

באים להרים: יוטיוב תסתיר את ספירת הדיסלייקים
יוטיוב, צילום: shutterstock

אחרי שהודיעה כי היא חוסמת סרטוני של מתנגדי חיסונים ומפיצי פייק ניוז, יוטיוב ממשיכה בניסיונותיה לטהר את האווירה ברשת, כשהודיעה אמש (ד') על מהלך חדש בו ספירת הדיסלייקים תוסתר מכל הסרטונים שהועלו לפלטפורמה באופן גורף.

החברה שבבעלות גוגל טוענת כי מטרת המהלך היא לשמור על יוצרים בכלל ועל יוצרים "קטנים" בפרט, מפני מתקפות מכוונות של משתמשים שיסמנו דיסלייקים בכוונה תחילה לפגוע באותו יוצר. ביוטיוב הבהירו כי הסתרת הדיסלייקים נועדה לקדם "אינטראקציות מכובדות ומכבדות בין הצופים ליוצרים", ולמעשה להקטין את מקרי השיימינג ברחבי הפלטפורמה שלה.

נבהיר ליוצרים המודאגים כאן, שעדיין תוכלו למצוא את מספר הדיסלייקים בסרטונים שלכם ובתור יוצרים, אך מי שנכנס לתוכן כצופה לא יוכל לראות זאת מבחוץ. "אנחנו רוצים ליצור סביבה מכילה ומכבדת שבה ליוצרים יש הזדמנות להצליח ולהרגיש בטוחים לבטא את עצמם", נכתב בהודעה של יוטיוב לתקשורת. "זהו רק צעד אחד מני רבים שאנו נוקטים כדי להמשיך ולהגן על יוצרים מפני הטרדה. העבודה שלנו לא הסתיימה, ונמשיך להשקיע כאן".

בשנה האחרונה בחנה יוטיוב את הסתרת מספרי הדיסלייקים מפני הציבור, והבחינה בכך שהדבר גרם למספר נמוך באופן משמעותי של גולשים ללחוץ על כפתור הדיסלייק. בנוסף, תגובות מעליבות כמו "נכנסתי רק כדי ללחוץ על דיסלייק" כבר לא יהיו מספקות כל כך עבור מי שכתב אותן. עם זאת, לחיצה על דיסלייק בוידאו מסוים עדיין עשויה לגרום לאלגוריתם של יוטיוב שלא להמליץ עליו בפני גולשים אחרים, או להמליץ עליו פחות.