בנט: "הכרזנו מלחמה על פורעי החוק בחברה הערבית"

לאחר שנתיים של מבצע חסר תקדים, סוכן סמוי שגויס מהעולם העברייני הביא למעצרם של עשרות בני אדם ביישובי הצפון בחשד לסחר בנשק ותפיסת עשרות כלי נשק | ראש הממשלה ומפכ"ל המשטרה נפגשו לציון הצלחת המבצע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 17:33 ה בכסלו התשפב

בנט: "הכרזנו מלחמה על פורעי החוק בחברה הערבית"
בנט בוחן את הנשקים, צילום: סטילס: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, מבקרים במטה מחוז תל אביב ומוסרים הצהרות לתקשורת, לאחר סיום מבצע "אושן" לתפיסת אמל"ח ומאבק בפשיעה בחברה הערבית.


(בנט במסיבת העיתונאים).

מדובר בתפיסה הגדולה מאז קום המדינה: בשיתוף עם סוכן סמוי שפעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשיעה, פשטו הבוקר (ג') 1,600 שוטרים, ביניהם לוחמי משמר הגבול וכוחות מיוחדים על יישובים ערביים בצפון והביאו למעצרם של 64 חשודים מ-25 יישובים. 

בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי, הופללו 78 סוחרי אמל״ח מהכבדים בישראל.  שלל הפעילות הסמויה הניבה גם תפיסה של 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה. הסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק לבוסים הגדולים. 

הסוכן, שגויס באוגוסט 2020 על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון מתוך העולם העברייני,  החל לפעול כבר בנובמבר 2020 ורכש במשך השנה האחרונה ב-48 עסקאות שונות- 53 כלי נשק תקניים, 2 מטעני חבלה עם מערכת סלולארית מוכנים להפעלה ותחמושת רבה.


(כלי הנשק שנתפסו).

כלי הנשק שנרכשו:
1 מקלע מסוג מא"ג.
25 רובי סער m16 תיקניים.
7 רובי סער קלצניקוב.
13 אקדחים שונים מתוצרת גלוק, FN CZ, Sig sauer,

בהצהרה לתקשורת אמר ראש הממשלה: "משטרת ישראל השלימה הבוקר את מבצע "אושן", מבצע בהיקף חסר תקדים לתפיסת כלי נשק ואמצעי לחימה במגזר הערבי. מדובר באחד המבצעים המתוחכמים והנועזים, ואני רוצה לשבח את המפכ"ל, השר לבט"פ, מפקד המחוז וכל השותפים לתהליך.

הכרזנו מלחמה על פורעי החוק בחברה הערבית, לא פחות. הקמנו אגף מיוחד לנושא במשטרת ישראל, ואנחנו פועלים. לא מדברים, עושים. הדרך עוד ארוכה, אבל השינוי כבר מורגש בשטח. השימוש המופקר בנשק בחברה הערבית גובה חיי אדם. משך שנים נבנה כאן אחד ממצבורי הנשק הבלתי חוקיים הגדולים במזרח התיכון, ואת זה התחלנו לפרק".

החשודים, תושבי טמרה, נצרת, כפר עילוט, יפיע, כאבול – שם נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק בלתי חוקי, שפרעם, כפר סאג'ור, דלית אל כרמל, עוספיה, אום אל פחם, זלעפה, מעלה עירון, טמרה, בוסמת טבעון, כפר איבטין, פורדיס, כפר ירכא, כפר יאסיף, קלנסואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים, נעצרו על ידי כוחות משטרה גדולים, ביניהם כוחות מיוחדים ולוחמי משמר הגבול. ממשטרת ישראל נמסר כי מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה ולכמות כלי הנשק הגדולה ביותר שנתפסה במבצע מסוג זה.

הפעילות בוצעה על ידי היחידה המרכזית בראשותו של נצ"מ מני בנימין על פי מדיניות מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא כדי, "ליבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים", שבמסגרתה פעלים שוטרי מחוז צפון לאיתור וחיסול נתיבי ההברחה, הסחר והאספקה של כלי נשק  ביישובי החברה הערבית. הפעילות שהחלה ברחבי הצפון התרחבה גם לעבר סוחרי וספקי נשק ממרכז הארץ.