דרומים היזהרו | דלק מהול אותר בתחנת דלק באזור באר שבע

בעקבות בקשת משרד האנרגיה, בית משפט השלום בבאר שבע אישר להוציא צו סגירה לתחנת הדלק "גבעות בר" שליד רהט עד לחודש הבא, ואסר עליה למכור דלקים, הסיבה: " סיכון ממשי לציבור הצרכנים מעצם פעילות תחנת התדלוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/21 14:46 ה בכסלו התשפב

דרומים היזהרו | דלק מהול אותר בתחנת דלק באזור באר שבע
צילום: shutterstock

בית משפט השלום בבאר שבע אישר להוציא צו סגירה מלא לתחנת הדלק "גבעות בר" שליד רהט (מספר תחנה 3040), זאת בהמשך לבקשת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה. החלטת בית המשפט קבעה כי על התחנה יאסר למכור דלקים עד ה-7.12.21. 
 
צעד זה מגיע בעקבות עבירות חוזרות ונשנות של מכירת דלקים לא תקניים בתחנה זו, כאשר בתקופה האחרונה נמצאו בה יותר מדגימה אחת שאינה עומדת בתקן הנדרש. בית המשפט גם ציין בהחלטתו את העובדה שפעילות התחנה נוהלה מבלי שתקשרה בהסכם עם מעבדה מאושרת לצורך בדיקת הדלקים. מדובר בהחלטה משמעותית במשק הדלק, ושופט בית המשפט השלום, ג'ורג' אמוראי, ציין במפורש בהחלטתו כי "קיים סיכון ממשי לציבור הצרכנים מעצם פעילות תחנת התדלוק, סיכון המצדיק היעתרות לבקשה למתן צו סגירה שיפוטי".
 
אגף הפיקוח במשרד האנרגיה דוגם את מלאי הדלקים השונים בתחנות הדלק ברחבי הארץ באופן קבוע, ופועל על מנת להבטיח כי הדלק שנמכר לצרכנים הינו איכותי ותקני. 


להורדת הקובץ (לפסק הדין המלא) 
 
חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה אמר לאחר פסק הדין "מינהל הדלק והגז ימשיך ויבחן את איכות הדלק, הן בתחנה זו והן בכלל התחנות ברחבי המדינה, על מנת להבטיח כי הציבור רוכש מוצר איכותי העומד בתקן. אנו נחושים להילחם בתופעות העברייניות ונדאג למיצוי הדין מול כל הגורמים המשווקים או עוסקים במהילת הדלק". 
 
עו"ד אילן עבאס, מהלשכה המשפטית במשרד האנרגיה הגיב אף הוא לפסק הדין ואמר  "הפעילות המשולבת של אנשי מינהל הדלק והגז והעבודה המשפטית של התביעה בלשכה המשפטית במשרד האנרגיה, מובילה לתוצאות למען הציבור. מדובר בנקיטת צעדים משפטיים שנועדו להעצים את האכיפה של משרד האנרגיה, כנגד התופעה של דלק לא תקין. אנחנו במשרד נמשיך לפעול לטובת הצרכנים, ולצד אכיפה ממוקדת, נשמור על זכויותיהם ובטיחותם של ציבור הנהגות והנהגים בישראל".