בני גנץ על ההתקפות נגדו: מגיעות דווקא מהשמאל

שר הביטחון סיפר בוועידת הארץ על האיומים אותם הוא מקבל באופן קבוע מתוקף תפקידו ואמר כי ההתקפות המופנות אליו מגיעות דווקא מהשמאל ולא מהימין. "כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת, עלולה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/11/21 10:52 ה בכסלו התשפב

בני גנץ על ההתקפות נגדו: מגיעות דווקא מהשמאל
צילום: צילומסך

לאחר שעידית סילמן חשפה כי הותקפה על ידי אלמוני בתחנת דלק, פוליטיקאים נוספים הצטרפו לצעד, כאשר כל אחד בתורו מספר על האיומים והאלימות לה הוא זוכה מתוקף תפקידו. אתמול היה זה שר החוץ יאיר לפיד, כאשר סיפר בישיבת הסיעה על הודעה שקיבל מאחד הגולשים ברשתות החברתיות, "אתה בדיוק כמו היטלר. אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר". 

הפעם היה זה תורו של שר הביטחון בני גנץ, כאשר סיפר הבוקר (ג') בוועידת הדמוקרטיה של הארץ על כך ש"ההסתה מחלחלת לשטח. אני חושש בעיקר לחיי האזרחים ברחוב, לחברות וחברי הכנסת וראשי עמותות שאינם מאובטחים. כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת, עלולה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק. שלנו, כממשלה שיש בה ימין ושמאל, ישנה אחריות על כל החברה הישראלית. אלו שבחרו בנו ואלו שלא. גם לאופוזיציה יש אחריות, וגם לראש האופוזיציה. מי שלא מממש אותה, מועל בתפקידו". 

על הפשיעה הלאומנית אמר יושב ראש כחול לבן כי אכן ישנה עלייה, וגם במעצרים ובפעולות של מערכת הביטחון. "על פי הנתונים שבידי, בשנה האחרונה כמעט הכפלנו את כמות כתבי האישום מול פשיעה לאומנית, ובימים הקרובים בכוונתי לקיים דיון מקיף של כלל הגופים הרלבנטיים, ולהנחות על סדרה של פעולות נוספות להגברת האכיפה, שילוב טוב יותר בין הגופים, והתמודדות כוללת עם התופעה שהגיעה גם לפגיעה בחיילי צה"ל עצמם. לא תהיה סובלנות לטרור ופורענות, משום צד". 

עוד חשף גנץ על האיומים שהוא בעצמו מקבל וסיפר, "אני אומר זאת בכאב - אני מחליף את הטלפון כל חודשיים כתוצאה מהתקפות של השמאל ולא של הימין".