יוקפאו הפינויים שאינם בהסכמה בדיור הציבורי: "כל מקרה יבחן לגופו"

יו"ר ועדת הכלכלה ביטון ושר השיכון אלקין הכריזו על הקפאה לארבעה חודשים לפינויים שאינם בהסכמה בדיור הציבורי: "כל אזרח ואזרחית ראויים לחיות תחת קורת גג" | מיועדים לפינוי שיבחרו להתפנות בהידברות יוכלו לקבל סיוע בשכר דירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/21 12:19 ד בכסלו התשפב

יוקפאו הפינויים שאינם בהסכמה בדיור הציבורי: "כל מקרה יבחן לגופו"
ועדת הכלכלה, צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת הכלכלה ביוזמת יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, הודיעו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל משרדו אביעד פרידמן וביטון כי לא יבוצעו פינויים שאינם בהסכמה שתוכננו לחודשים הקרובים בדיור הציבורי עד להקמת צוות שיבחן כל מקרה לגופו. מיועדים לפינוי שיבחרו להתפנות בהידברות יוכלו לקבל סל סיוע בשכר דירה חלופית.

"אני שמח לבשר שיחד עם השר והמנכ"ל גובשה הסכמה כי יוקפאו הפינויים שאינם בהסכמה מדירות הדיור הציבורי המיועדות לפינוי בשלב זה לפחות לארבעת החודשים הקרובים", בישר ביטון, והוסיף: "תוקם ועדת בדיקה וטיפול בשיתוף ועדת הכלכלה צוותי רווחה ויעוץ משפטי. כל מקרה יבחן לגופו". 

על ההמשך אמר ביטון "אנחנו לא בעד פלישות לבתים, אנחנו בעד למנוע פלישות עתידיות ולהבין כל מקרה לגופו, סיפור חיים של משפחה המצאה עצמה נתמכת בדיור ציבורי בישראל הוא אישי ולא תמיד ניתן לבחון אותו בקריטריונים נקודתיים". 

לסיום אמר יו"ר הוועדה: "זוהי בשורה חשובה לדיור הציבורי בישראל, לרווחה ולאנושיות. כל אזרח ואזרחית ראויים לחיות תחת קורת גג ותפקיד המדינה להיות שם בעת הצורך לתמיכה".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין קבע, כי הדיור הציבורי הוזנח במשך שנים. "מרגע כניסתי לתפקיד אני פועל להגדלת מלאי הדירות, אם ברכישת 1,700 יחידות דיור לכלל הזכאים ובנייתם של 3,000 נוספות לאנשי גיל הזהב".

אלקין אמר כי במשרדו יפעלו להכניס לשימוש דירות שעמדו ללא שימוש בשל מצבן הרעוע, "התקציב שהשגנו מהאוצר יסייע בהשמשתן ועד כה כבר שיפצנו עשרות דירות שעמדו ריקות תקופה ארוכה.
במקביל, הבנו שקיים צורך מהותי בעדכון הקריטריונים לזכאות שלא עודכנו עשרות שנים וייתכן שלאחר מכן, גם אלה שלא קיבלו זכאות, יזכו בה". 

בתקופה האחרונה עבדו במשרד הבינוי בשיתוף עם משרד האוצר על יצירת מתווה לפיו מי שיהיה מוכן להשיב בהסכמה את הדירה אליה פלש, יקבל סיוע בשכר דירה למשך ארבעה חודשים.