בימינה יכריזו על שיקלי כפורש? | סמוטריץ': הפנים המכוערות של ימינה

אחרי שהתקציב עבר, בימינה עוברים מאיומים למעשים ושוקלים להכריז על חבר הכנסת שיקלי שהצביע נגד התקציב - ח"כ פורש, במידה ויוכרז כפורש, לא יוכל שיקלי להתמודד במסגרת מפלגתית קיימת בבחירות הבאות אלא רק ברשימה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/21 14:30 כט בחשון התשפב

בימינה יכריזו על שיקלי כפורש? | סמוטריץ': הפנים המכוערות של ימינה
עמיחי שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגת ימינה וחבר הכנסת עמיחי שיקלי קרובה לסיומה?  הקואליציה הצרה שלה רק 61 חברי כנסת, אמנם צלחה את המבחן הקריטי שלה והוא העברת התקציב, אך הפער המספרי הזעום בין האופוזיציה לקואליציה, עדיין מדיר שינה מעיניהם של ראשי הקואליציה, שם חוששים מחברי כנסת אנונימיים שלאחר העברת התקציב ירגישו שתשומת הלב מהם הולכת ופוחתת, ויעשו מעשה שיקלי על מנת לזכות בכותרות, ואולי אף למצוא את עצמם ברשימה שתיכנס לכנסת הבאה.

אחרי שהתקציב לשנת 2021 עבר והתקציב לקראת 2022 כנראה יעבור גם הוא מבלי שיזדקקו לאצבע היקרה של חבר הכנסת שיקלי, מפרסמת היום העיתונאית דפנה ליאל, כי בימינה צפויים להכריז על עמיחי שיקלי כפורש.

משמעות ההחלטה היא שעמיחי שיקלי לא יוכל להתמודד לכנסת הבאה מטעם מפלגה קיימת אלא ייאלץ להקים מפלגה משלו על מנת שיוכל להתמודד. 

כזכור, בתחילה בימינה נמנעו מלצאת בהכרזה על שיקלי כפורש, בתקווה שהאחרון יוותר על עקרונותיו, יתקפל ויחזור לחיק המפלגה, וגם מתוך חשש שיזדקקו לו בהצבעות הקריטיות ומתוך תקווה שיעתר לתחינותיהם.

אך משהצביע חבר הכנסת שיקלי נגד התקציב ואחרי שראו בקואליציה שהתקציב עבר גם בלעדיו, והחשש לשלמות הקואליציה הוסר, נראה שבימינה מגבירים הילוך לקראת הכרזתו כפורש.  

גורמים במפלגה מודעים לכך שמצבה העגום של ימינה בסקרים, והצפי למחיקתה מהמפה הפוליטית בבחירות הבאות, משפיע על חברי הכנסת ברשימה שעדיין רוצים להישאר על הגלגל הפוליטי אבל במקומם הטבעי בצד הימני.



אותם חברי כנסת אנונימיים יודעים שבאופוזיציה יחכו להם בידיים פתוחות ובשדרוג מעמדם הפוליטי ובלבד שיפילו את הממשלה, כך שהפיתוי לערוק משורות המפלגה ולערער את יציבות הקואליציה עדיין קיים, בימינה מאמינים כי ההכרזה על שיקלי כפורש תבלום כל ניסיון למרד נוסף בסגנון שיקלי.  

חבר הכנסת שיקלי הגיב על הדיווח ואמר  "עם ישראל חכם, והוא מבין היטב מי הם הפורשים האמיתיים. מי הציג מצג שווא והוליך שולל את בוחריו תוך שהוא מפר אחת-אחת את כל הבטחותיו. מי ניצל בציניות משפחות שכולות שמחו נגד שיתוף פעולה עם תומכי טרור - והקים איתם ממשלה.

מי ספסר בזעקתם של תושבי הנגב וסופו שהלבין עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים ושילם דמי פרוטקשן ממשלתיים בתמורה לתפקיד ראש הממשלה.  מי גזל את קולם של רבבות אנשי המחנה הלאומי בלי להניד עפעף כדי להקים ממשלה פוסט ציונית, מי רצה יותר מדי להנהיג את עם ישראל אבל לעולם לא יזכה לכך באמת".

שיקלי פנה לחברי ימינה ואמר "אתם יכולים להמשיך לחגוג ולהכריז עלי כפורש, אבל עמוק בפנים, גם אתם יודעים, שמי שפרש מכל רמז לאידאולוגיה המקורית של ימינה, אלה אתם וסוף האמת -לנצח".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על היוזמה של ימינה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש ואמר  " ‏שקלי לא פרש. היחידים שפרשו מהדרך והערכים וההבטחות והמחנה הם שותפיו לשעבר למיזם השקר וההונאה של בנט. עכשיו הם מוסיפים חטא על פשע ורוצים לחסל לו את העתיד הפוליטי."

עוד הוסיף ואמר כי "אם היתה להם טיפת הוגנות ובושה הם היו משחררים אותו לדרכו בכבוד ואפילו מצדיעים לו. אבל הם פשוט אנשים קטנים. ‏הם לא מסוגלים להביט במראה שהוא מציב בפניהם ולראות בה את פניהם המכוערות וגופם חסר עמוד השדרה, מול זקיפות הקומה, האומץ, היושרה והנאמנות שלו. אבל זה לא יעזור להם. הם יעלמו וייזכרו בהיסטוריה של העם היהודי לדיראון עולם, והוא ישאר עוד שנים רבות וייזכר בהיסטוריה כגיבור."