הדיינים חזרו בהם: האישה תישאר מסורבת גט בעקבות חוות דעת שגויה

בית הדין הרבני ביטל נישואי אישה מסורבת גט בשל חוות דעת פסיכולוגית על אביו של הבעל. מספר דיינים בכירים מחו על אופן קבלת ההחלטה: "פסק דין שגוי ומהווה תקדים חמור ומסוכן לעתיד הדורות". בעקבות הפרסום חזרו בהם הדיינים וקבעו שהאישה עודנה נשואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 16:59 כח בחשון התשפב

הדיינים חזרו בהם: האישה תישאר מסורבת גט בעקבות חוות דעת שגויה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Flash90

סערה גדולה בבתי הדין הרבנים. בית הדין הרבני בתל אביב ביטל נישואי אישה בשל דעת חוות דעת פסיכולוגית הנוגעת לאביו של החתן. האישה סובלת מבעלה שמונע ממנה גט שנים ארוכות. הטענה שעלתה היא, כי על פי חוות הדעת על האבא ניתן גם להשליך על התנהגות בנו הסרבן. על פי זה קבעו הדיינים שהבעל סובל מבעיות אישיות והתנהגותיות. מכך קבעו שנישואיי הבעל אינם תקפים מטעם דין "מקח טעות". על פסק הדין חתומים הדיינים הרב יאיר בן מנחם, הרב אפרים כהן והרב דניאל אדרי.

בעקבות הפסיקה פרסמו בכירי הדיינים גילוי דעת שמחה על אופן קבלת ההחלטה וביטל אותו: "חוות דעת פסיכולוגית זו המסתמכת על השערות ואומדנות שאינן מוכרחות כלל אינה יכולה להיות בסיס לפסק דין הלכתי כל שהוא ובוודאי שלא ניתן להסתמך עליה בשאלות חמורות שבחמורות כהתרת אשת איש".

פסק הדין המלא | צילום: ללא

לבסוף סיכמו הרבנים: "פסק דין שגוי זה אינו נכון מבחינה הלכתית ומהווה תקדים חמור ומסוכן לעתיד הדורות" "אנו קוראים בזאת לחברי בית הדין לחזור בהם מהירת שגוי זה".

עם זאת בכירי הרבנים מכירים שמדובר במקרה שבו האישה סובלת שנים מבעלה שמונע ממנה גט שנים ארוכות, ויוצאים בקריאה: "אנו קוראים בקריאת קודש לכל מי שיש בידו להיחלץ לעזרתה של עגונה זו  ולפעול בכל דרך הלכתית כדי לחלצה מכבלי עגינותה".

מבתי הדין הרבנים לא נמסרה תגובה על המקרה.