ראיון אבי מעוז לחדשות כיפה: "הפרסומים על גל אוחובסקי לא מפתיעים אותי"

חבר הכנסת מטעם מפלגת נעם אומר בראיון לחדשות כיפה כי עדיין שולל ישיבה עם רע"מ: "לא קיבלתי היתר לשבת איתם" | האם לצורך הקמת ממשלה היה מוכן להישען על גלעד קריב הרפורמי? "לא, אם היה מוכן לשמור על האג'נדה היהודית הייתי מסכים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/21 16:17 כז בחשון התשפב

אבי מעוז לחדשות כיפה: "הפרסומים על גל אוחובסקי לא מפתיעים אותי"
אבי מעוז באולפן כיפה, צילום: כיפה

אבי מעוז, חבר הכנסת ממפלגת נעם בציונות הדתית, נכנס למשכן הכנסת בתחילת חודש אפריל, ונדמה כי התדמית השלילית שיצר לעצמו מי שמזוהה עם ישיבת הר המור, שונה מאבי מעוז במציאות. אדם נעים מזג שלא מרבה להרים את קולו. 

מעוז, בן הציונות הדתית, רואה כמו כולם את תקציב המדינה שעתיד לעלות להצבעה בהמשך השבוע, אינו מתחרט שהוא לא חלק מהממשלה שדאגה לכספים לא מעטים עבור הציונות הדתית. יותר מכך, מעוז אף מתנגד לו. "התקציב הזה מלא בתמיכה בגופים וקהילות שבאים לטשטש את הזהות היהודית של המדינה, תקציב שנותן פחות ופחות למי שבאים לחזק את התודעה שזאת המדינה של העם היהודי".

מי שאחראי על עשרות מיליונים עבור הציונות הדתית הוא חבר הכנסת ניר אורבך. "אני ואורבך גדלנו באותה השכונה, קריית שמואל בחיפה. ואני קורא לו: ניר, יש אדם קונה עולמו בשעה אחת. אתה יכול להציל את המדינה מהתקציב הרע הזה. נכון שאתה וסילמן קיבלתם כסף כי אתם חוששים לאבד את הבייס אז בנט אומר לכם לחלק כסף. הממשלה הזאת היא ממשלת החלוקה".

למה אתה מדבר על חלוקה למוסדות פרוגרסיביים אבל אתה לא מדבר על חלוקת הכספים לרע"מ.

"זה גם מאוד מפריע לי, ההתנהלות של רע"מ חמורה ביותר אבל לא פחות חמורה מהם זה הכספים שמחולקים לעמותות שבאות לפגוע ברעיון שמדינת ישראל היא הבית של העם היהודי". 

אתה יכול לתת לי דוגמא של עמותה שמקבלת את הכספים עליהם אתה מדבר? 

"יש עשרות מיליונים לרפורמים, וגם לקהילות הלהט"ב. רק אתמול התפרסם התחקיר על גל אוחובסקי שהוא מטריד מינית. התחקיר על אוחובסקי לא מפתיע אותי, כי כבר פורסמו עליו תחקירים, אבל הייתה השתקה, התקשורת השתיקה את הנושא כי היה להם נוח שהארגונים כמו איגי יהיו חזקים. אותם ארגונים ששומרים את ההומואים בדיכאונם. כדי להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה שמטושטשת לגמרי".

דיברנו על רע"מ, אתה שולל ישיבה איתה?

"שללתי ואני שולל, לא קיבלתי היתר לשבת איתם. מה שהיה אז זה שהציעו לנו שרע"מ תישאר מחוץ לקואליציה ותימנע בהצבעת אי אמון בממשלה. אבל בנט לא רצה בממשלה כזאת כי הוא רצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר. רע"מ היו נמנעים ואם היה מתפרסם שהם תומכים בעמותת 48 היינו מפרקים את הממשלה".

על מפלגת מרצ וחבר הכנסת קריב הייתה גם נשען?

"לא. אם חבר הכנסת גלעד קריב היה מוכן להיכנס אבל לשמור על האג'נדה היהודית הייתי מסכים".

"אנחנו הולכים בבלוק טכני עם סמוטריץ' ובן גביר"

אני רוצה לשאול על המפקד שלכם, כמה אנשים תומכים בנעם והתפקדו?

"ברוך השם הקצב שלנו טוב ואנשים מתפקדים. היעד שלנו הוא להגיע לאלפים רבים, התמיכה בנעם הולכת וגדלה.  כרגע אנחנו לא מדברים על מנדטים. לא כל מי שמתפקד גם מצביע למפלגה ולהיפך. אם יהיו לו 10,000 מתפקדים תכפיל בעשר וזה יהיה מספר התומכים שלנו".

מה ההצדקה גם למפקד של נעם וגם למפקד של סמוטריץ' הרי אין אפילו 10,000 מתפקדים לנעם?

"אנחנו הולכים בבלוק טכני עם סמוטריץ' ובן גביר. ככל שיהיה פתח ליותר ויותר גוונים בציבור ככה יותר אנשים יצביעו לנו ויהיה מקום לכולם. אני קרוב לבן גביר וסמוטריץ' באותה מידה. שניהם חברים. אני מרגיש קרבה לכל אחד. אני יותר קרוב ליהודי מקהילת הלהט"ב מאשר למוסלמי. זה למרות שהארגונים שמייצגים את קהילת הלהט"ב מסוכנים".

מעוז עם סמוטריץ

מעוז עם סמוטריץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתה מדבר בכנסת הרבה על הנדסת תודעה, זה מה שמסוכן לישראל? לא המצב הביטחוני והכלכלי?

"אני נואם גם על זה וגם על זה. יש עלינו התקפה על מדינת ישראל. תרבות הפוסט מודרנה מתקיפה את ישראל במין מתקפת סייבר תודעתית ורוצים לשנות לנו את מה שהיה מובן לנו תמיד. התוקפים הם התרבות שתוקפת אותנו ומנסה לחנך מחדש. כמו הארגונים מיט"ב וכו' שמקבלים כסף מהקרן החדשה עם אג'נדה רדיקאלית". 

ראינו שהסיעות החרדיות הצליחו לקבל כספים מהממשלה, ניסית לקבל תקציב למוסדות הר המור?

"לא. אני נלחם בממשלה ולא מדבר שם עם אף אחד האג'נדה של הממשלה מסוכנת לעם ישראל".

רעיונית, אתה יותר קרוב לניר אורבך או למשה גפני?

"אני קרוב לשניהם באותה מידה. אני דתי לאומי שמגיע לאמונות שלו מתוך התורה. הייתי בבני עקיבא, אני עם כיפה סרוגה ושרתתי בצה"ל. אנחנו משפחה דתית רגילה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן