מתקפת סייבר נגד המרכז הרפואי הלל יפה

מתקפת סייבר חמורה מתרחשת בשעות אלה נגד המרכז הרפואי בחדרה, התוקפים דורשים כופר בתמורה לשחרור המערכות | הליכים רפואיים שאינם דחופים נפסקו: "בית החולים מתנהל כעת במערכות חלופיות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 11:04 ז בחשון התשפב

מתקפת סייבר נגד המרכז הרפואי הלל יפה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המרכז הרפואי הלל יפה מעדכן על אירוע סייבר מסוג כופרה ללא התראה מוקדמת, שפגע במערכות המחשוב של בית החולים. בית החולים מתנהל כעת במערכות חלופיות לטיפול בחולים. הטיפול הרפואי בבית החולים מתקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה.

האירוע דווח למשרד הבריאות ולמערך הסייבר הלאומי באופן מידי ונמצא בטיפול של טובי המומחים בתחום. בבית החולים מוסרים כי הציבור יעודכן בפרטים בהתאם להתפתחויות. עוד מספרים בבית החולים כי לא נראה כרגע שמדובר על מתקפה עם רקע בטחוני.

ממשרד הבריאות נמסר עם פרסום התקיפה: "המקרה דווח למשרד הבריאות ואנחנו פועלים מול בית החולים להשיב את הפעילות כולה לשגרה מלאה". כמו כן, הודיע בית החולים לניאדו בנתניה בתיאום עם מד"א והלל יפה כי הוא ערוך לקבל חולים שהטיפול בהם לא יתאפשר בעקבות מתקפת הסייבר.

מייסדת קהילת בטוחים אונליין, מיי ברוקס-קמפלר, הסבירה בפייסבוק על הסכנה שבתקיפת בתי חולים: "זוהי אינה הפעם הראשונה שמערכות בריאות חוות מתקפה של כופר. באירוע דומה שהתרחש בגרמניה בספטמבר 2020, אישה הלכה לעולמה בשל עיכוב בטיפול בה עקב המתקפה. אירועי כופרה לרוב מגיעים מלחיצה על קישור זדוני או הרצה של קובץ זדוני. ברשתות רגישות קריטי לבצע הפרדה של אזורים שונים ברשת. ברמה אישית כל אדם חייב לשמור על עירנות בעת פתיחת קישורים וכמובן להקפיד על גיבוי המידע החשוב כך שבמידה ויוצפנו הקבצים, תהיה אפשרות לשחזר את המידע".