אחרי הפסקת קורונה: באוקספורד בחרו את מילת השנה

שנת 2020 לא זכתה למילה, מכיוון ש"בלתי אפשרי לתאר אותה במילה אחת בלבד". כאשר העולם מתאושש מנזקי הקורונה ומנסה לשוב לשגרה, ברשת המילונים האנגלית בחרו את המילה השנתית שלהם: "Vax", הקיצור ל"Vaccine"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 17:51 כו בחשון התשפב

אחרי הפסקת קורונה: באוקספורד בחרו את מילת השנה
צילום: shutterstock

אחרי הפסקה של שנה בגלל הקורונה: באוקספורד חזרו לבחור את מילת השנה שלהם, והיא אכן קשורה לאירוע הגדול ביותר שהשפיע על האנושות בשנים האחרונות, נגיף הקורונה שגבה את חייהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם. 

בשנה שעברה תאגיד המילונים האנגלי החליט לא לקבוע מה היא המילה לשנת 2020, כיון שמדובר היה בשנה אותה "בלתי אפשרי לתאר במילה אחת בלבד". השנה, המילה הנבחרת היא  "Vax", הקיצור ל"Vaccine", חיסון

לרוב מדובר בבחירות משעשעות למדי שעושים באוקספורד. כך למשל, בשנת 2013 הייתה זו המילה "סלפי" שנבחרה לתאר באופן הטוב ביותר את אירועי השנה החולפת, ועדות נוספת לנוכחות הטכנולוגית המוגברת שהתחוללה בעולם בעשור האחרון ניתן לראות גם במילה שנבחרה לשנת 2015 אז המילה הנבחרת הייתה למעשה אימוג'י בוכה מרוב צחוק. 

הטירה באוקספורד

הטירה באוקספורד צילום: shutterstock

המילה חיסון אכן מתארת היטב את הסערה שהגיעה לעולם בעקבות הקורונה, זאת כיוון שהיא מהווה כר פורה ובלתי נפסק של דיוני בעד ונגד, דיווח על תופעות לוואי ופיתוחים של חברות חדשות המנסות להתמודד בהצלחה עם נגיף הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל ישנם מעל ל- 6 מיליון בני אדם שהתחסנו במנה אחת לפחות של החיסון נגד הקורונה. 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן