הפלשתינים מגיבים לבני גנץ: "רגבים" ו־"NGO MONITOR" הוכרזו כארגוני טרור

האיגודים המקצועיים והעממיים של אש"ף מגיבים בצעד זהה לצעד שנקט שר הביטחון - הכרה בשישה ארגונים כארגוני טרור. הנימוק: "פועלים בשיתוף פעולה עם השב"כ והממשלה". | רגבים: "גאים להיות ארגון המכונה 'ארגון טרור'" 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/21 10:18 כו בחשון התשפב

הפלשתינים מגיבים לבני גנץ: "רגבים" ו־"NGO MONITOR" הוכרזו כארגוני טרור
אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לפני כשבועיים הכריז שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור, רובם קיבלו ומקבלים כספים רבים ממדינות אירופה ומהאו"ם. הבוקר (ב') פורסם ב"ישראל היום" כי האיגודים המקצועיים והעממיים של אש"ף נקטו צעד זהה לצעד של גנץ.

בהודעה שהוציאו האיגודים המקצועיים והאיגודים העממיים של אש"ף, הודעה שהופצה ברשת, הודיעו האיגודים על החלטתם לראות בארגונים "רגבים" ו־"NGO MONITOR" ארגוני טרור אשר פועלים בניגוד לדין הבינלאומי. ספק אם להצהרה הזאת תהיה השפעה מעשית על שני הארגונים.

בהודעתם קראו האיגודים לכל המוסדות והגופים הבינלאומיים לנתק את היחסים עם שני הארגונים הישראליים שפועלים, כך לטענתם, בשיתוף פעולה עם שב"כ ועל פי הנחיות "ממשלת הכיבוש". 

תנועת רגבים היא תנועה ציבורית הפועלת למדיניות מקרקעין ציונית במדינת ישראל, אשר מבצעת מעקב, מחקר ופעילות משפטית וציבורית כנגד הבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית ביו"ש, בעיקר בשטח C, וכנגד הבנייה הבלתי חוקית של ערביי ישראל בדרום ובצפון. 

בדו"ח "מכים שורשים" שהוציאה התנועה כבר ב־2018 היא הציפה את הקשר שבין ארגון ה־UAWC, אחד מששת הארגונים שהוצאו מחוץ לחוק, הפועל להשתלטות על שטחי C באופן לא חוקי, לבין ארגון הטרור החזית העממית. לאחר הצגת הדו"ח למערכת הביטחון ולחברי הממשלה והכנסת, הדו"ח הוצג על ידי רגבים הן לשגריר ארה"ב והן לנציגי ממשלות אירופיות בישראל.

מכון המחקר NGO MONITOR מנתח את הפעילות של ארגונים לא ממשלתיים וארגוני זכויות אדם פרו פלשתיניים. הארגון פעיל מאוד באו"ם, ובין השאר חקר את מקורות המימון של כל ששת הארגונים שהוצאו מחוץ לחוק.

מרגבים נמסר שהם גאים להיות ארגון המכונה "ארגון טרור" על ידי הרשות הפלשתינית. לדברי הארגון, "רצח הנערה רנה שנרב, ותשלום משכורות למחבלים מורשעים שרצחו מאות גברים, נשים וטף, הם פעולות טרור. פעילות משפטית, תקשורתית ופרלמנטרית במטרה לחשוף את פעילות ארגוני הטרור הללו, ומעורבותם בהשתלטות לא חוקית על קרקעות של מדינת ישראל, זו פעילות אזרחית".

ברגבים הדגישו: "נמשיך להתריע בפני מדינת ישראל ומדינות העולם על ההשתלטות הלא חוקית שמבצעת הרשות על שטחי C בעזרת ארגונים המבצעים פעולות של רצח אזרחים תמימים, וכל זאת במימון מדינות אירופה".