הרב דוד סתיו על הקמת בית כנסת רפורמי: "אני לא מוחה נגד"

רבה של שוהם מסביר מדוע לא ישתתף במחאה נגד הקמת בית כנסת רפורמי ביישוב: "אנחנו חיים בדור שבו מקרבים, לא במחאות ולא בעצומות ולא בחתימות נגד, אלא בקירוב, אהבה וחיבוק". האזינו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/10/21 20:59 כה בחשון התשפב

הרב דוד סתיו על הקמת בית כנסת רפורמי: "אני לא מוחה נגד"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

רבה הראשי של שוהם לא יחתום על מחאה נגד בית כנסת רפורמי בעירו, כך עולה מהקלטה ששלח בתגובה למי ששאל לדעתו בנושא. "אני לא מוחה ולא אחתום על שום מכתב שאומר שאני מוחה או מתנגד לפתיחת בית כנסת רפורמי", אמר הרב דוד סתיו, המכהן גם כיו"ר רבני צהר. 

"אני לא חותם על מחאות כאלה לא בגלל שאני בעדם", הסביר, "אני מתנגד בחריפות. להיות שייך לתנועה הרפורמית זה נורא ואיום. יש רשימה ארוכה של 613 מצוות שכל מי שעובר עליהן זה חמור מאוד, אני לא מוחה נגד", מיד מיהר להסביר, "אנחנו חיים בדור שבו מקרבים לא במחאות ולא בעצומות ולא בחתימות נגד, אלא בקירוב, אהבה, חיבוק, להראות את האור שבתורה". 

עוד הוסיף הרב סתיו כי "חלק גדול מהחותמים על העצומה, אני יודע כמה הם שומרים שבת, ולא ראיתי אותם מוחים בבית שלהם וטוב שהם לא מוחים כך, כי הם מבינים שבבית צריך לקרב ולחבק".

הרב, שמכהן כרב היישוב כבר שנים ארוכות ציין כי "כל התושבים הם אחים ואחיות שלי. אני לא מוחה כאשר הם מחללים שבת או אוכלים מאסר אסור, אני מסביר, מקרב ולכן אני גם לא אמחה ולא אחתום נגד הקמת בית כנסת רפורמי. זה לא שונה מלחלל שבת". עוד הוסיף, "יכולים להפגין כמה שרוצים, זה לא מאיים עלי. מי שבאמת רוצה להיאבק בתנועה הרפורמית לא עושה זאת באמצעות מחאות". 

בנו, הרב אברהם סתיו, שיתף את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב, "התגובה של אבא שלי לבקשה שיחתום על עצומה נגד הקמה של בית כנסת רפורמי בשוהם, היא אחת הדוגמאות היותר מעוררות השראה של מנהיגות רבנית". 

כזכור, הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה בשומרון, עורר עליו לא פעם אמירות קשות בגין השקפותיו הייחודיות ובפרט בשיח הפתוח שהוא מקיים עם הקהילה הרפורמית, לאחר הפגישה שערך עם רבה של התנועה. לפני שבועות ספורים, תקף בחריפות הרב יגאל קמינצקי, מבכירי רבני הציונות הדתית את הרב מלמד.

לטענתו, אסור להסתמך על פסקיו כיוון שהוא יוצא נגד גדולי ישראל. בראיון ליאיר כלפה מאתר "בחדרי חרדים", מספר הרב קמינצקי, רב גוש קטיף לשעבר, כי גדולי הציבור אמרו לו מפורשות שאסור להסתמך על ספריו של הרב מלמד.