הפשיעה בדרום אחרי שסירב לבטל תלונה על תקיפה - משגיח כשרות הותקף בנגב

תקיפת המשגיח התרחשה במפעל "עוף עוז" בשגב שלום. הרקע לאירוע: בזצן מבצע "שומר החומות" הוכה לטענתו בלום ברזל על ידי עובד בדואי, ולאחר שסירב להסיר את תלונתו במשטרה תקף אותו העובד בשנית. בן גביר: "הכתובת הייתה על הקיר" | צפו בסרטון המלא

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 31/10/21 18:17 כה בחשון התשפב

אחרי שסירב לבטל תלונה על תקיפה - משגיח כשרות הותקף בנגב
צילום: Aharon Krohn/Flash90

הפשיעה הבדואית לא פוסקת. אירוע אלימות התרחש היום (א') במפעל "עוף עוז" שבשגב שלום. משגיח כשרות הותקף על ידי בדואי, המשגיח פונה פצוע לבית החולים "סורוקה", בעקבות האירוע המשחטה הושבתה. בסרטון ממערכת האבטחה ניתן לראות את המשגיח מותקף במהלך ביקור במפעל בלי שום התערבות של אחד מהעובדים במקום, רק לאחר זמן מה החלו להדוף את התוקף מהמשגיח.

צילום: התמונה באדיבות המצולם

המשגיח, אלירז ברבי, סיפר לינון מגל: “לפני שישה חודשים, בפרעות בן היהודים לערבים, הוא תקף אותי עם לום ברזל בגב. הגשתי תלונה והייתי מושבת בבית חודש ימים".

הסיפור לא עוצר כאן ומתברר שהרקע מתחיל עוד במהלך מבצע שומר החומות: "יום שני שעבר בשרו לי מהמשטרה שהוגש כתב אישום. מאז הוא מגיע שוב ושוב למפעל ומחפש אותי. היום מצא אותי וביקש שאבטל את התלונה. משלא הסכמתי תקף”.


 

ממפעלי עוף עוז, נמסר: “מפעלי עוף עוז בישוב שגב שלום מעסיקים אלפי עובדים יהודים ושאינם יהודים במשך שנים רבות באהבה ואחווה שלום ורעות. המפעל נוקט בחומרה רבה נגד כל עובד באשר הוא שלא נוהג בכבוד כלפי עובד אחר." “מבירור שערכנו התוקף אינו עובד המפעל, סיבת התקיפה תתברר ותטופל במלוא חומרת העניין”.

"ח"כ יוליה מלינובסקי הבטיחה 'להיכנס באמאמא של הרבנות' ומתברר שיש מי שמקשיב ומוציא לפועל" פרסם ח"כ פינדרוס בעקבות האירוע והצביע באופן חד משמעי על האשמים. "ברור לכל בר דעת שמסע ההסתה והדה לגיטימציה שניהל השר כהנא בגיבוי מלא של האגף הרפורמי בקואליציה נגד מערכת הכשרות הוא הוא הגורם לבריונות האלימה ולפציעת משגיח כשרות היום." עוד המשיך ואמר כי "ניתן עוד לעצור את רכבת השנאה, תתאפסו על עצמכם ותראו לאן אתם מדרדרים אותנו".

"הכתובת הייתה על הקיר", אמר חבר הכנסת איתמר בן גביר, "משטרת ישראל הייתה צריכה לעצור את המחבל מיד עד תום ההליכים נגדו, ויש לקוות שהפעם הוא ייעצר והמשטרה לא תחכה לניסיון הרצח הבא. בנוסף הייתי מצפה מהרבנות הראשית להסיר מיד את הכשרות ממפעל השחיטה בו בוצעה התקיפה ולהעניק גיבוי למשגיח".