שעון חורף כוון: המדריך לעדכון הסמארטפון

בעוד כמה שעות נעבור לשעון חורף, וכמו כל שנה נלך לישון עם החשש הזה - הטלפון החכם שלי מעדכן את עצמו לבד? אז פעם אחת ולתמיד - איך מעדכנים את השעה בטלפון שלכם ואיך מוודאים באייפון את העדכון האוטומטי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/21 19:52 כד בחשון התשפב

שעון חורף כוון: המדריך לעדכון הסמארטפון
עוברים לשעון חורף

הלילה, בין שבת לראשון, 31 באוקטובר, כ"ה בחשוון, מדינת ישראל נפרדת לשלום משעון הקיץ ועוברת לשעון החורף - אתם מרוויחים שעת שינה אחת. רבים מכם חרדים מהרגע בו תתעוררו שעה מוקדם מדי כי הטלפון לא עדכן את המעבר בין השעונים.

רוב מכשירי הטלפון הניידים עושים את המעבר בין שעון קיץ לחורף באופן אוטומטי, אבל למקרה שנגעתם בהגדרות האלה בעבר ושיניתם אותם, ייתכן וזה לא יקרה, אז מה צריך לעשות ואיך מוודאים את המעבר האוטומטי בלי לקום ב-2:00 בלילה?

אנדרואיד

1. היכנסו להגדרות --- מערכת --- תאריך ושעה. 

2. לאחר מכן, ודאו שהגדרת "לפי אזור הזמן שמספקת הרשת" מסומנת ומוגדרת כ-"GMT+03:00 שעון ישראל (קיץ)". במידה וזה לא אזור הזמן שמוגדר, המשיכו לסעיף הבא.

אנדרואיד |

אנדרואיד | צילום: צילום מסך

3. בטלו את הסימון של "הגדרת אזור הזמן שמספקת הרשת", ולחצו על "אזור זמן" שמתחתיו. במסך שנפתח חפשו ב"אזור" את ישראל ותוכלו לראות למטה שמופיע תאריך תחילת שעון החורף בישראל - 31 באוקטובר 2021. אחרי כן, סמנו שוב את "הגדרת אזור הזמן" במסך הקודם. 

IOS

גם באייפון הדברים פשוטים, היכנסו להגדרות ---- כללי ---- תאריך ושעה ---- ודאו "כיוון אוטומטי" מסומן ו"שעון מקומי - ירושלים". 

אייפון |

אייפון | צילום: צילום מסך

עם כניסתו של שעון החורף לתוקף הלילה, הזריחה תגיע שעה מוקדם יותר בתקופה הקרובה, מה שיקל על מתפללי המניינים המוקדמים. מנגד, גם השקיעה תוקדם בשעה, ובתקופה הקרובה תשקע השמש סביב השעה 16:30.