אל תפספסו: מתי עוברים לשעון חורף?

החורף מתקרב, השקיעות מגיעות מוקדם, ואיתן השאלה הקבועה: מתי עוברים לשעון חורף? אז עשינו לכם סדר מתי בדיוק זה קורה, האם מזיזים קדימה או אחורה והאם יש תאריך ידוע לשינויי השעונים? כל הפרטים בפנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/10/21 10:08 יא בחשון התשפב

אל תפספסו: מתי עוברים לשעון חורף?
עוברים לשעון חורף

החגים הסתיימו, הימים מתקצרים ורבים שואלים את עצמם - מתי שעון החורף מגיע? אז בואו נעשה סדר. בניגוד למה שהיה כאן פעם, כשכל שנה החילונים היו רבים עם החרדים על האם לעבור לשעון חורף לפני יום כיפור או אחריו, משנת 2013 נקבעו תאריכים די ברורים לכך, והוויכוח התמידי והמעצבן נחסך מאיתנו.

אז השנה, אחרי 219 ימים, שעון הקיץ יסתיים בלילה שבין שבת לראשון, כ"ה בחשוון, 31 באוקטובר, כאשר בשעה 2:00 לפנות בוקר נחזיר את השעון (ואם יש לכם שעון מחוגים, אז תזיזו רק את המחוג הקטן) לשעה 1:00.

אל תכניסו את המטריות, הגשם עוד פה.

שעון חורף . צילום: Olivier Fitoussi/Flash90


לאוהבי השקיעות המוקדמות, צר לנו לאכזב, אבל שעון החורף יארך חמישה חודשים ו-145 ימים בלבד. שעון הקיץ של 2022 יחל ב-25 במרץ, כ"ב אדר ב' - שבוע אחרי פורים ושלושה שבועות לפני פסח.

אנחנו אמנם מרוויחים שעת שינה עם המעבר לשעון חורף אך בתעשייה מעדיפים בהרבה את שעון הקיץ, וטוענים כי מביא לרווח של יותר מ-300 מיליון שקל למשק, מתוכם 50-20 מיליון שקל רק בחיסכון של אנרגיה. שאר הסכום מיוחס לשיפור בפריון העבודה ובכושר התחרות של המשק, ולגידול במכירות בענפים השונים כמו הפנאי והתיירות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן