סיכום חדשות השבת ה-FDA אישר את החיסון של פייזר לילדים ומטוס חיל האוויר ליווה מפציץ אמריקאי

דיווח על תקיפה ישראלית בסוריה, היעד : משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה | ה-FDA אישר את החיסון נגד קורונה לגילי 11-5 | מתקפת סייבר בוצעה נגד חברת שרתים ישראלית | מטוס חיל האוויר ליווה מפציץ אמריקאי שעשה דרכו למפרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/21 19:24 כד בחשון התשפב

ה-FDA אישר את החיסון של פייזר לילדים ומטוס חיל האוויר ליווה מפציץ אמריקאי
מטוס חיל האוויר מלווה את המפציץ האמריקאי, צילום: דובר צה"ל

- מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר אתמול (ו') רשמית את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר עבור ילדים בגילי 5-11 - מועצת המומחים של הארגון הצביעה ברוב מוחץ בעד אישור החיסון, 17 בעד מול נמנע אחד. כזכור, ועדת המומחים המייעצת של מנהל המזון והתרופות החליטה ביום שלישי האחרון לתת אישור חירום לשימוש בחיסון של חברת פייזר בקרב גילים אלה. 

צילום: shutterstock

- בישראל חוששים מדליפת מידע אישי של אלפי משתמשים באתר היכרויות של הקהילה הגאה "Black Shadow". קבוצת האקרים המזוהה עם איראן פרצה במהלך סוף השבוע אל שרתי חברת Cyberserve הישראלית שמאחסנת בשרתיה עשרות אלפי לקוחות. בין הלקוחות ניתן למצוא חברות ישראליות גדולות דוגמת "קווים", תאגיד השידור הישראלי - "כאן", "מפעל הפיס", ה"האגודה למלחמה בסרטן", הסתדרות המורים, חברת הטיולים "פגסוס" ועוד. 

- מטוסי קרב של חיל האוויר מסוג בז (F-15) ליוו היום מפציץ אמריקאי מדגם B-1b אשר חצה את שמי מדינת ישראל לעבר המפרץ. הטיסה מהווה המשך של שיתוף פעולה מבצעי עם הכוחות האמריקאים באזור.

- כלי תקשורת בסוריה דיווחו היום (ש') על תקיפה ישראלית באזור דמשק וכי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. היעד, כך על פי הדיווחים, היה משלוח נשק מתקדם שיועד לארגון הטרור חיזבאללה - שעשה דרכו לגבול בין סוריה ללבנון. לפי הדיווחים, רוב הטילים יורטו והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים ללא גרימת נזק משמעותי.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי באזור שבו התרחשה התקיפה המיוחסת לישראל נמצאים מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה, המיליציות השיעיות שנמצאות בחסות איראן, ומטות של צבא סוריה. על פי הדיווח בתקיפה נהרגו חמישה אנשי המיליציות השיעיות וארגון חיזבאללה.