בנט: "לפיד הוא שר חוץ מצוין" | לפיד: "נסיונות לסכסך"

אמירות דרמטיות של ראש הממשלה נפתלי בנט נחשפו, לפיהן הוא עצמו לא מאמין כי יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה והממשלה תתפרק בין התקציב למועד החילופים | בנט ולפיד מנסים להרגיע את הרוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 07:39 כב בחשון התשפב

בנט: "לפיד הוא שר חוץ מצוין" | לפיד:  "נסיונות לסכסך"
בנט ולפיד במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

צרות בממשלה: אתמול (ה') נחשפה אמירה של ראש הממשלה נפתלי בנט שמטילה ספק על אמונתו של ראש הממשלה עצמו בסבירות שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה. לפיד שמחכה בקוצר רוח ליום בו יחליף את בנט בלשכת ראש הממשלה סופג מהלומה שניה מצמרת ימינה, בתוך פחות מיומיים. הבכירים מנסים לשדר שהכל כרגיל, לקראת יום הגיבוש הקואליציוני.

בציוץ שכתב בנט בטוויטר ניסה להרגיע את המהומה: "יאיר לפיד הוא שר חוץ מצוין, שותף הגון וחבר. הפרסומים האחרונים לא משקפים את עמדתי, ובוודאי לא את מחויבותי להסכם עמו. לחצנו יד. מיום הקמת הממשלה, יאיר עושה מאמצים כבירים לשמור על יציבותה - בממלכתיות, ובאחריות. נתעלם מרעשי הרקע. התקציב יעבור, והממשלה תמשיך לקחת את ישראל קדימה."

גם יאיר לפיד שהאמירות פגעו בו קשות שידר עסקים כרגיל וכתב: "מצטער לאכזב את יריבינו, דיברתי הערב עם בנט על כל הנסיונות השקופים לסכסך בינינו רגע לפני התקציב. לא יקרה. גם לרה"מ וגם לי יש מטרה אחת: להעביר תקציב ולחזק את הממשלה. לא יסיטו אותי מדרכי בהדלפות והקלטות שנועדו רק להזיק. אנחנו לא מתעסקים בשטויות והם לא יצליחו לקלקל את האווירה הטובה בממשלה. נמשיך לעבוד טוב יחד לטובת מדינת ישראל".

על פי ההקלטה אותה חשף פרשן חדשות 12 עמית סגל, בנט אמר לאחרונה למקורבים: "מעריך שהרוטציה לא תתקיים. הממשלה תתפרק בסבירות לא מבוטלת, בין התקציב לבין מועד החילופים ממגוון סיבות".

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להגיב לפרסום הדרמטי ואמרו: "כפי שאמר מן הרגע הראשון - ראש הממשלה בנט יקיים את הסכם הרוטציה במלואו. השותפות עם רה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, מתבססת על אמון הדדי ועל הגינות. לקראת העברת התקציב, שמבטיח את יציבות הממשלה, מתפרסמים, כצפוי, ציטוטים שונים מתקופות שונות, שנאמרו כהערכה בלבד. התקציב יעבור והשותפות תימשך". כזכור, על פי ההסכמים הקואליציוניים, לפיד אמור להתמנות לראש ממשלת ישראל ב-27 באוגוסט 2023.

רק שלשום נחשפו הקלטות בהם שרת הפנים איילת שקד תוקפת את לפיד בחריפות, בהקלטות נשמעה שקד מאשימה את שר החוץ יאיר לפיד בנזקים שהוא גורם לממשלה. "לפיד כל שבוע עושה לנו פיגוע ובנט מחלץ אותו"​​​​​​, תועדה אומרת בקולה למקורביה. 

 עוד עולה מהדיווח, כי שקד הוסיפה, "לפיד הוא אדם שטחי ועושה לנו פיגוע כל שבוע ובנט מחלץ אותו. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקאים, ונפתלי חילץ, חד משמעית. ואף אחד לא יודע על זה".

על שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, אמרה החברה הבכירה בימינה, "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. יותר גרוע מלפיד, עוד יותר גרוע, אני לא יודעת". בנט כבר הבטיח בעבר כי הרוטציה בינו לבין לפיד תתקיים כמתוכנן והוא יפנה את כיסא ראש הממשלה בזמן הנקוב עבור ראש הממשלה החליפי, אולם נראה כי שותפתו לא בטוחה בכך. על הרוטציה היא אומרת, "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר. נראה".