מנכ"ל השירות הלאומי חושף מסלול חדש במנהל האזרחי

ראובן פינסקי התארח בראיון בחדשות כיפה וסיפר על הבנות הבודדות שזכו לתנאים זהים כמו בצבא, על חוסר התחרות מול צה"ל ואיזה מסלולים חדשים נפתחו השנה? וגם, באיזה מסלול הוא היה בוחר לשרת?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/10/21 15:39 כב בחשון התשפב

מנכ"ל השירות הלאומי חושף מסלול חדש במנהל האזרחי
צילום: חדשות כיפה

עם אישור תקציב המדינה, התבשרו אתמול (ד') בנות השירות הבודדות כי החל מהחודשים הקרובים הן יזכו לתוספת שכר ויקבלו תנאים הזהים לאלו של החיילים הבודדים. מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי, התארח באולפן כיפה וסיפר על המהלך וימי החשיפה הקרובים. 

על כך אמר בראיון כי העבודה על המתווה החדש נמשכה הרבה זמן. "הדבר הזה לא טופל עד היום, זו תמיד הייתה סוגיה של תקציב. עשינו השוואה מול הצבא, והתאמה למערך השירות. בנות שירות בודדות, עולות חדשות וכדומה יקבלו תנאים של חייל בודד וזו באמת בשורה משמעותית". 

בשנים האחרונות יש עלייה בקרב הבנות הדתיות שמתגייסות לצבא, אתם מרגישים בתחרות? 

"ממש לא. אני עובד בשירות המדינה, שצריכה צבא חזק. בסוף, זו שאלה פרטית. בת בחרה בעמדתה הדתית והיא צריכה להחליט האם לשרת בצבא או בשירות הלאומי. אנחנו בקשר מתמיד עם הצבא, אין בת דתייה שצה"ל גייס בכוח. זו שאלה משמעותית לבת ולהורים. מי שיכול לבוא לשירות הלאו

לא חושש לאבד כוח אדם איכותי? 

"אנחנו קוראים להם מתנדבים", הוא מדגיש ומסביר, "המספר של בנות השירות הלאומי מהציונות הדתית נשאר יציב, הגידול באוכלוסייה הוא זה שהולך לצה"ל. אנחנו לא בתחרות מול הצבא, אבל כן עובדים מאוד קשה כדי לקחת את התפקידים בשירות הלאומי ולעשות שם קפיצת מדרגה, כדי שיהיה משמעותי. אנחנו משפרים את מערך המיונים, משנים סדרי עולם ומנסים להקפיץ את השירות לרמת אחת מעל. השירות הלאומי מסתכל על היעדים האסטרטגיים של המדינה במובן הרחב ומנסה להתאים את עצמו אליו". 

איך יראו ימי החשיפה בשבוע הבא?

בחורה בשמינית מקבלת הסבר ראשוני בכיתה. בשבוע הבא, יחד עם משרד החינוך, נעשה יריד לאלפי בנות עם עשרות דוכנים בבנייני האומה כך שאפשר לבוא ולהתרשם וגם להכיר את הגופים המוכרים. בסוף בת בוחרת שילוב של מקום השירות יחד עם העמותה שלה. בסוף גם נערוך אירוע הצדעה כי בחורה באה למדינת ישראל ואומרת: אני תורמת לפחות שנה מהחיים שלי. 

יש מסלולים חדשים?

"כל משרדי הממשלה והגופים הביטחוניים הבינו איזו איכות מגיעה אלינו, אפילו שב"כ ומשרד הביטחון ויש גם אפשרות לסייבר. בבתי החולים יש תקנים של עוזרת רופא ועוזרת אחות. עוד פרויקט חדש נפתח במנהל האזרחי, במאבק על שטחי C, בנות בוגרות מגמה גיאוגרפית יושבות על המערכות  ומפענחות מה קורה שם". 

"בנוסף, יש גרעין ראשוני ומקסים של בנות שתומכות ביתומים ואלמנות שהם לא נפגעי צה"ל או טרור, כאלה שהמדינה לא מכירה בהם. הבנות האלה נכנסות לבתים ומשמחות את המשפחות". 

איזה מסלול אתה היית בוחר?

"משהו בתחום החינוך, עבודה עם צעירים מיוחדים, אבל אני אחשוב על זה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן