"לא מעט פרמטרים שהן עולות על לוחמים": פרויקט הלוחמות בחיל הגנת הגבולות - יורחב

תפקוד החיילות בתרגיל שנערך על גבול מצרים ורמת התפעול שלהן את הטנק, הוביל את צה"ל לגייס מחלקה נוספת למיזם שנערך בחיל הגנת הגבולות: "מדובר בלוחמות לכל דבר. יש לא מעט פרמטרים שהן עולות בהם על לוחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 12:47 כב בחשון התשפב

"לא מעט פרמטרים שהן עולות על לוחמים": פרויקט הלוחמות בחיל הגנת הגבולות - יורחב
חיילות בשיריון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל הוחלט להרחיב את פרויקט הלוחמות בחיל הגנת הגבולות. כחלק מהמהלך, בשבועות הקרובים תגוייס מחלקה נוספת למסלול זה. בוואלה פורסם היום (ה') כי ההחלטה התקבלה לאחר שהתקבלו שבחים ממפקדים בכירים בנוגע לפעילות המבצעית של הלוחמות במיזם. החלטה נוספת שהתקבלה היתה לגייס מפקד פלוגה מצטיין מחיל השריון להובלת הליך ההכשרה והפיקוד של הפרויקט שעוד נמצא בשלבי הניסוי.

מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי, יסכם בעוד כחודש את הממצאים השונים שיעלו, וייתן את המלצותיו להמשך הפרויקט. גורמים בצה"ל הדגישו בשונה מלוחמי השריון, החיילות מבצעות עם הטנק משימות הגנה בגבול מצרים בלבד ולא בתמרון יבשתי קרקעי לעומק שטח אויב, כשאר הלוחמים.

הלוחמות פועלות תחת הגדוד המעורב קרקל. בחודשים האחרונים הן עברו סדרת תרגילי פתע כדי לבחון את כיצד הן מגיבות לאירוע התקפה על הגדר וכיצד הן פועלות בהגנה על יישובי הגבול. בנוסף, נבחנה גם רמת הכשירות שלהן במקצועות השונים בטנק, ואחד התרגילים הוגדר כ"מקצועי מאוד".

"מדובר בלוחמות לכל דבר. הן תופסות קו, מבצעות מארבים, תמרון טקטי מהמוצב לקו הגבול ויודעות להגן. יש לא מעט פרמטרים שהן עולות בהם על לוחמים", אמר ל"וואלה" גורם המצוי בפעילות של הלוחמות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "טרם התקבלו החלטות בנוגע למידת הצלחת ההתנסות ועל המשכתו. התנסות הטנקיסטיות הינה התנסות ארוכת טווח שנבחנת בשנה וחצי האחרונות. תהליך סיכום ההתנסות יחל בחודשים הקרובים ויבחן על פי הקריטריונים שנקבעו בתחילתו".


(לוחמות בטנקים, ארכיון. "כאן חדשות")